21 Ekim 2017 Cumartesi1 Safer 1439
  • Bir Ayet
  • Bir Hadis
  • Namaz Vakitleri
  • Hava Durumu
  • “Bu Kur’an, Allah’tan başkası tarafından ortaya konacak bir (söz) değildir. Ancak kendinden önceki (vahyin) doğrulanması ve Kitab’ın açıklanmasıdır. Onda hiçbir şüphe yoktur ve âlemlerin Rabb’inden gelmiştir.” (Yunus, 10/37)
  • "Bir kulun Allah'ın rızasını gözeterek öfkesini yenmesinden, Allah katında sevabı daha büyük bir davranış yoktur." ( İbn Mâce, "Zühd",18)
  • için namaz vakitleri
    İmsak 05:49Güneş 07:15Öğle 12:56İkindi 15:53Akşam 18:23Yatsı 19:43
    • 28°C Adana
    • 25°C Adıyaman
    • 23°C Afyon
    • 16°C Ağrı
    • 22°C Amasya
    • 21°C Ankara
    • 26°C Antalya
    • 18°C Artvin
    • 28°C Aydın
    • 27°C Balıkesir
  • BIST: 108.489 0.05
  • Altın: 151,139 -0.05
  • Dolar: 3,6704 0.34
  • Euro: 4,3242 -0.08

The Sun gazetesine "çarpıtma" uyarısı

The Sun gazetesine "çarpıtma" uyarısı
IPSO, gazetenin yayınladığı, ülkedeki her 5 Müslümandan birinin DAEŞ'e sempati duyduğunu iddia eden haberinin "yanıltıcı" olduğuna hükmetti.
The Sun gazetesine The Sun gazetesine The Sun gazetesine

İngiliz Bağımsız Basın Standartları Örgütü (IPSO) The Sun gazetesinin Paris'teki terör saldırılarının ardından yayımladığı ve ülkedeki her 5 Müslümandan birinin DAEŞ'e sempati duyduğunu iddia eden haberinin "yanıltıcı" olduğuna hükmetti.

IPSO, gazetenin 23 Kasım nüshasında birinci sayfadan verdiği "5 Müslümandan biri Cihatçı" başlıklı haberle ilgili kendisine ulaşan 3 binden fazla şikayet üzerine başlattığı incelemeyi sonuçlandırdı.

Haberin “doğruluk” kriterini ihlal ettiğini belirten IPSO, içerikte yer verilen anketin sunuluşunun da yanıltıcı olduğuna hükmetti.

The Sun, Paris'te meydana gelen terör saldırılarının ardından 23 Kasım'daki sayısında, bir ankete dayanarak yayımladığı haberde, İngiltere’de her 5 Müslümandan birinin DAEŞ’e katılmak için ülkeyi terkedenlere sempati beslediğini iddia etmişti.

CİHATÇI JOHN'U DA GÖRMEZDEN GELMİŞTİ

Gazete, haberinde Cihatçı John olarak bilinen ve infaz videolarıyla kamuoyunun gündemine giren İngiliz DAEŞ militanı Muhammed Emwazi’nin fotoğrafına da yer vermişti.

IPSO, haberin dayandırıldığı ankette sorulan sorular ile haberdeki iddiaların uyuşmadığına dikkati çekerek, ankette sempatiyle ilgili soruda DAEŞ’ten söz edilmediğinin altını çizdi.

İNANILMAZ ÇARPITMA

Ankette, “İngiltere’yi terk edip Suriye’deki savaşçılara katılanlar” ifadesi kullanılırken, The Sun bu ifadeyi "DAEŞ'e katılanlar" şeklinde değiştirmişti.

“Gazete anket sonuçlarını yansıtırken gerekli dikkati göstermemiş, sonuç olarak da haber önemli ölçüde yanıltıcı olmuştur” ifadesinin de yer aldığı IPSO kararının metni, yasal zorunluluk gereği gazetenin bugünkü sayısında 2. sayfadan yayımlandı.

IPSO’dan yapılan açıklamada, Suriye’ye gidenler ile orada savaşanlar, bu bireylere duyulan sempati ile bu bireylerin eylemlerine destek vermek, DAEŞ’in ideolojisine kapılanlar ile bu ideolojinin kendisi arasında önemli farklar olduğu, The Sun'ın bu ayrımları gözardı ettiği kaydedildi.

sun.jpg

(AA)

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
ÜYE İŞLEMLERİ
Bu sitede yayınlanan tüm materyalin her hakkı mahfuzdur.
Kaynak gösterilmeden alıntılanamaz.