17 Ekim 2017 Salı27 Muharrem 1439
  • Bir Ayet
  • Bir Hadis
  • Namaz Vakitleri
  • Hava Durumu
  • “Bu Kur’an, Allah’tan başkası tarafından ortaya konacak bir (söz) değildir. Ancak kendinden önceki (vahyin) doğrulanması ve Kitab’ın açıklanmasıdır. Onda hiçbir şüphe yoktur ve âlemlerin Rabb’inden gelmiştir.” (Yunus, 10/37)
  • "Bir kulun Allah'ın rızasını gözeterek öfkesini yenmesinden, Allah katında sevabı daha büyük bir davranış yoktur." ( İbn Mâce, "Zühd",18)
  • için namaz vakitleri
    İmsak 05:45Güneş 07:11Öğle 12:57İkindi 15:57Akşam 18:29Yatsı 19:49
    • 25°C Adana
    • 19°C Adıyaman
    • 12°C Afyon
    • 7°C Ağrı
    • 11°C Amasya
    • 10°C Ankara
    • 25°C Antalya
    • 8°C Artvin
    • 21°C Aydın
    • 17°C Balıkesir
  • BIST: 106.872 0.37
  • Altın: 151,903 0.04
  • Dolar: 3,6611 0.47
  • Euro: 4,3075 0.10

İlacı bırakıyor

Fatma Tuncer

l 20 yaşında bir kızım var. Beş yıl önce Bipolar Bozukluk teşhisi konuldu. O günden beri ilaç kullanıyor. Ama bazen ilacı bırakıyor ve "artık kullanmayacağım ben hasta filan değilim" diyor ve bırakıyor. Ama atakları yeniden geliyor ve doktora götürüyoruz. Bu konuda biraz sorumsuz davranıyor. Aslında rahatsızlığından kompleks duyuyor. Doktorumuzdan Allah razı olsun bize her konuda yol gösteriyor ama kızım biraz inat. Bu konuda ne yapabilirim?

Ş.Y.

İnsanları bilgilendirmeye devam edin

l Bu tür rahatsızlıklarda yaşanan sorunlardan biri de hastaların "nasıl olsa iyileştim" diyerek doktora danışmadan ilacı kesmeleridir. Oysa ilaç, hem hastalığı tedavi edici özelliğe sahip hem de, kişiyi yeni hastalık dönemlerinden koruma işlevi görüyor. Bu nedenle bu tür sorunları doktorunuzla konuşun ve onun yönlendirmesiyle hareket edin. Kızınızla, ilacı kestiğinde ne tür sorunlar yaşayabileceğini konuşun. Ve onu ikna etmeye çalışın. Sizin de ifade ettiğiniz gibi, toplumda psikiyatriste giden hastalara ayrımcılık yapılabiliyor ve bu hastalar dışlanabiliyorlar. Burada siz, sosyal ortamlara girmeye ve insanları bilgilendirmeye devam edin. Bu konuda kızınıza destek verin, "aile olarak arkandayız, senin yanındayız" duygusunu verin. Ve ilaç kullanmanın bir eksiklik olmadığını aksine ilacın kendisini tedavi edecek bir araç olduğunu ifade edin.

Hiç arkadaşı yok

l 13 yaşındaki kızım bir yıldan beri saç kıllarını kopartıyor. Bunu tik halinde sürekli sürdürüyor. İlk günlerde bunun geçici bir şey olduğunu düşündük ve pek üstünde durmadık. Ama bu günlerde, sorunu iyice arttı ve kızım küçük bir sıkıntısı olduğunda ya da evde kardeşleriyle birlikteyken ellerini saçına götürüyor ve sürekli saçlarını yoluyor. Birkaç kere uyardım hatta ceza vermek istedim ama "elimde değil, bu şekilde rahatlıyorum" dediği için üstüne gitmedim. Kızım bu yıl okul değiştirdi ve okulda da pek arkadaşı yok. Bu okula hiç alışamadı, sürekli eski okulunu sayıklayıp duruyor. Onu anlamaya çalışıyorum ama ne yapacağımı bilemiyorum. Saçlarıyla uğraşması, saçlarından kıl kopartması acaba ciddi bir sorun mudur? Yoksa bir tik olarak mı bunu yapıyor? Kızıma nasıl yardımcı olabilirim?

G.C.

Sorunlarını paylaşın ve yardımcı olun

l Özellikle gençlerde saç ya da kirpik yolma davranışı gencin yaşadığı gerginliğin bir sonucu olarak ortaya çıkar. Kişi, başa çıkamadığı sorunları nedeniyle önce bir gerginlik hali yaşar sonra bir şekilde bu durumu üzerinden atmaya çalışır. Aslında genç bu davranışıyla bir nevi savunma içerisine girer. Çünkü saç koparma davranışıyla geçici de olsa gerginlik biraz azalmıştır. Tıptaki adı Trikotillomani olan saç yolma davranışı özellikle 12-13 yaşlarda daha sık görülür ve genç, gerginliği gidermek için, saçını, yüz kıllarını kopartır ya da evde bulunan battaniye gibi yumuşak eşyalardan tüy kopararak rahatlamaya çalışır. Trikotillomani yaşayan kişilerde aynı zamanda kaygı bozukluğu, dürtü kontrol bozukluğu ve depresyon durumları da görülebilir.

Bu tür durumlarda, bilişsel davranışçı terapi ve ilaç tedavisi etkendir. Bu süreçte öncelikle kaygının nedeni bulunmalı ve iyileştirilmeli, sonra da davranışsal metodla tekrar eden davranışın sağaltılması için ödevler verilmelidir.

Kızınızın sorunu devam ederse siz de, bir psikiyatriste götürerek yardım alabilirsiniz. Aldığınız yardım neticesinde sorununuzun ortadan kalkacağına inanıyorum. Ancak bu süreçte ona baskı yapmayın, bu durumu sürekli yüzüne vurmayın. Yeni okulunda yeni arkadaşlar edinmesi noktasında okulun rehber öğretmeniyle görüşün. Sorunlarını sizinle paylaşması için fırsat tanıyın...

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu yazıya henüz yorum eklenmemiştir.
Yazarın Diğer Yazıları
ÜYE İŞLEMLERİ
Bu sitede yayınlanan tüm materyalin her hakkı mahfuzdur.
Kaynak gösterilmeden alıntılanamaz.