23 Ekim 2017 Pazartesi3 Safer 1439
  • Bir Ayet
  • Bir Hadis
  • Namaz Vakitleri
  • Hava Durumu
  • “Bu Kur’an, Allah’tan başkası tarafından ortaya konacak bir (söz) değildir. Ancak kendinden önceki (vahyin) doğrulanması ve Kitab’ın açıklanmasıdır. Onda hiçbir şüphe yoktur ve âlemlerin Rabb’inden gelmiştir.” (Yunus, 10/37)
  • "Bir kulun Allah'ın rızasını gözeterek öfkesini yenmesinden, Allah katında sevabı daha büyük bir davranış yoktur." ( İbn Mâce, "Zühd",18)
  • için namaz vakitleri
    İmsak 05:51Güneş 07:17Öğle 12:56İkindi 15:50Akşam 18:21Yatsı 19:40
    • 25°C Adana
    • 22°C Adıyaman
    • 14°C Afyon
    • 14°C Ağrı
    • 16°C Amasya
    • 15°C Ankara
    • 23°C Antalya
    • 16°C Artvin
    • 20°C Aydın
    • 15°C Balıkesir
  • BIST: 107.826 -0.61
  • Altın: 151,897 0.50
  • Dolar: 3,7047 0.93
  • Euro: 4,3489 0.57

Kelebek devrimi

Engin Ardıç

Başkanlık kürsüsünde başkanın "siyah frak" (fırak yazmışlar) giyeceğini biliyordunuz... İçine "siyah yelek" giymesinin de zorunlu olduğunu biliyor muydunuz?
Yeleksiz çıkmam abi... Çıksan da çıkarmazlar...
Yelek siyah olacak. Öyle kendi zevkine göre fıstıki yeşil, açık siklamen falan yasak.
Aynı zamanda "beyaz kelebek kravat" da "giyecek".
Kravat beyaz olmak zorunda.
Sihirbaz Mandrake gibi.
Takmayacak, giyecek. Kravat giyecek.
Meclis içtüzüğünü kaleme alan vatandaşı, Türk diline yaptığı katkı ve hizmetten dolayı kutlarım. Biz ortamektep Türkçe dersinde yapsak notumuzu kırarlardı.
Görevli "katip üyeler" de koyu renk giyinmek zorundalar, ciddiyeti bozmayalım.
Batılılaşıyorduk, değil mi?
Oysa frak içine alacalı bulacalı, çiçekli böcekli yelekler çok modaydı Batı'da, eskiden.
Kravat da çeşitli renklerde olurdu, "muslin" ya da "ipek" tercih edilirdi.
Ama bu on dokuzuncu yüzyılda...
Bunlar "muasır" olmadığı için bizimkiler "beyaz kelebekte" karar kılmışlar.
Frak on dokuzuncu yüzyılın başlarında "gündelik" kıyafetti. Yüzyılın ortalarına doğru, elbette "Victoria döneminin" tutucu ahlak anlayışı doğrultusunda, yalnızca "gece davetlerine", balolara, opera ve kokteyl gibi "cemiyet olaylarına" münhasır kılınmış, kravat işi de beyaza bağlanmış, sabitlenmişti. Erkek modası "renkten arındırıldı", erkekler siyah-beyaza mahkûm edildiler, "renkli giyinme hakkı" kadınlara tanındı.
Yirminci yüzyılda da böyle sürdü, sonlarına doğru terkedildi.
Ben 1996 yılında Londra'da operaya gittim, ciddi olmak için koyu renk takım elbise giydim, kravat taktım (ne bileyim, büyüklerimizden öyle görmüştük), fuayede "bayram çocuğu" gibi kaldım ve göze battım. Herkes blucin ve tişörtle gelmişti!
Apple denilen teknoloji mucizesini yaratan ve Microsoft'u da Bill Gates'i de sollayıp geçen milyarder Amerikalılar, patronları Steve Jobs başta olmak üzere bütün müdür takımıyla, tanıtım toplantılarına, milyonlarca kişinin karşısına eski bir kanvas pantalon, soluk bir tişörtle çıkıyorlar.
Çünkü yirmi birinci yüzyılı "idrak ediyoruz"... On bir senesini yedik bile. Şimdi pis sakal da var, küpe de var. Şapkayı da hipertansiyon hastası yaşlılar yaz günleri kızgın güneşten korunmak için giyiyorlar.
Ama Türkiye'de bazı kafalar geçen yüzyıldalar. "Evladım şu İnternet dedikleri nedir yahu, bana anlatsana" demekle "meclis başkanı kelebek kravat takar" (pardon, giyer!) demek arasında bir fark yok.
Ama bizim hedefimiz geçen yüzyılın "otuzlu yıllarıdır" değil mi efendim?
Avcı ceket, golf pantalon... Törenlerde de frak ve silindir şapka... O ne yakışıklılık...
Türkiye, Atatürkçü olmayı "baklavalı kazak" giymek sanan zavallıların elinden kurtarılmalıdır.
Bunun bir yolu da, Türkiye Büyük Millet Meclisi'nin bir "askeri lise" ya da "yatılı kız mektebi" olmadığını idrak etmekten geçer. Utanmasalar mecliste saç ve tırnak muayenesi de yapacaklar, bayan milletvekillerinin etek boyunu da ölçecekler.
Kafayı da değiştirin, tüzüğü de.

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu yazıya henüz yorum eklenmemiştir.
Yazarın Diğer Yazıları
ÜYE İŞLEMLERİ
Bu sitede yayınlanan tüm materyalin her hakkı mahfuzdur.
Kaynak gösterilmeden alıntılanamaz.