26 Mart 2017 Pazar27 C.Ahir 1438
  • Bir Ayet
  • Bir Hadis
  • Namaz Vakitleri
  • Hava Durumu
  • “Biz, insanlara belli zaman aralıklarıyla okuyasın diye Kur’an’ı parçalara ayırdık ve onu bölümler halinde indirdik.” (İsra, 17/106)
  • “Sizin en hayırlılarınız, Kur’an’ı öğrenen ve öğretenlerinizdir.” (Buhârî, "Fezâilü’l–Kur’ân", 21)
  • için namaz vakitleri
    İmsak 05:24Güneş 06:51Öğle 13:17İkindi 16:44Akşam 19:30Yatsı 20:50
    • 18°C Adana
    • 15°C Adıyaman
    • 18°C Afyon
    • 4°C Ağrı
    • 18°C Amasya
    • 16°C Ankara
    • 17°C Antalya
    • 15°C Artvin
    • 21°C Aydın
    • 23°C Balıkesir
  • BIST: 90.383 0.69
  • Altın: 144,409 -0.77
  • Dolar: 3,6117 -0.38
  • Euro: 3,9021 -0.23

Kaç Kanaldan Besleneceksiniz?

Feyzullah Birışık

Ebu Hureyre radıyallahu anh’den rivayet edildiğine göre Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu:

“İnsan ölünce, üç ameli dışında bütün amellerinin sevabı kesilir: Sadaka-i cariye, kendisinden istifade edilen ilim, arkasından dua eden hayırlı evlat.” (Müslim, Vasiyyet 14. Ayrıca bk. Ebu Davud, Vasaya 14; Tirmizî, Ahkâm 36; Nesâî, Vasâyâ 8)

Açıklamalar

Ruh ve et parçasının birleşmesiyle hareket eden bir canlı olan insanoğlu ölüm meleğiyle tanıştığı an misafir olduğu bedenden çıkar ve berzah âlemi yolculuğu başlamış olur…


Gün gelir kıyamet kopar ve mahşeri kalabalıkta çıplak bir vaziyette dünyadaki amellerinin karşılığı olan cennet ya da cehennem anahtarını ümit-korku ve sabırla bekler…

Hidayet ve ölüm arasında ne kadar sevaplar işlemişse zerresine kadar karşılığını görür… Aynı şekilde zerre kadar kötülüğünün de yazılmış olduğuna şahit olur… Bu kez ‘keşke’ daha çok sevap ameller işleseydim de Allah’ın huzuruna çiçek gibi çıksaydım der… İşte çok merhametli olan Allah’u Teâlâ, öldükten sonra bile yaşıyormuşçasına ‘sevap amellerin devam etme fırsatını’ insana bağışladı…

Hidayet-ölüm ile ölüm-kıyamet arasındaki ‘fırsat farkına’ baktığımızda karşımıza harika bir tablo çıktığını görürüz…

İnsan yaşarken bir kardeşine tebessüm eder ve sevabını anında alır… O tebessüm 2-3 saniye sürmüş ve bitmiştir… O kısa saniyelerde kazanılan tebessüm sevabı sürekli sağ deftere yazılmaz… Ama siz bir Müslüman kardeşinize her tebessüm edişinizde sevaplar yazılır… Tebessüm biter sevap biter…

Fakat siz bir kardeşinize ‘tebessüm etmek sadakadır’ hadisini öğrettiğinizde o kişinin her tebessümünde kazanacağı ecre ortak olmuş olursunuz… O da bir başkasına öğrettiğinde bu sevap kanal sayısı yaşarken de oluk oluk defterinize akar…

Bu bize şunu öğretir;

“ Sevap aktıracak amellerin peşinde koşun…”

Şu an hayattayız ve önümüzde iki türden ameller var;
1- Sevabı işlenince biten ameller

2- Sevabı alındıktan sonra tohumlar üreten ameller.

İşte bu hadisimiz bizlere ölüm sonrası bile faydalanacağımız tohumlar üreten amellerin peşine koşmamızı tavsiye ediyor.

Bu hadisle sevabı kıyamete kadar devam etme ihtimali olan üç salih amel bizlere hatırlatılıyor;

1- Sadaka-i cariye

2- Kendisinden istifade edilen ilim

3- Arkasından dua eden hayırlı evlat

Ya rabbi! Sen ne merhametlisin…

Kulunun canını alıyorsun ama öldükten sonra da sanki hayattaymış gibi salih ameller işletiyorsun kullarına…

Kim kıyamete kadar yaşamak istiyorsa inceden inceye hesap kitabını yapsın ve bu üç kanalı açık tutmaya baksın…

Bu hadisin daha iyi anlaşılabilmesi için kendinizi bir anlık kabrinizde bağdaş kurup oturmuş ve yukarıdan aşağıya inecek olan sevapları beklediğinizi düşünün… Hemen yanı başınızda başka bir kişiye ise oluk oluk sevaplar aktığını ve ona şu soruyu sorduğunuzu hayal edin;

“ Sen ne yaptın da sana sevaplar akıyor? Oysaki sen ölmüşsün…”

O, sana şunu söyleyecektir;

“ ben bugünleri düşünerek o hadisi dikkate aldım…”  

Rabbim kıyamete kadar devam ettirecek ameller işlememizi nasip etsin… Âmin.
 

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu yazıya henüz yorum eklenmemiştir.
Yazarın Diğer Yazıları
ÜYE İŞLEMLERİ
Bu sitede yayınlanan tüm materyalin her hakkı mahfuzdur.
Kaynak gösterilmeden alıntılanamaz.