22 Ocak 2017 Pazar24 R.Ahir 1438
  • Bir Ayet
  • Bir Hadis
  • Namaz Vakitleri
  • Hava Durumu
  • Biz, gerçekten insanı en güzel bir biçimde yarattık.Sonra onu, aşağıların aşağısına indirdik.Ancak, iman edip salih ameller işleyenler başka. Onlar için devamlı bir mükâfat vardır.(Ey insan!) Böyle iken, hangi şey sana hesap ve cezayı yalanlatıyor?Allah, hükmedenlerin en iyi hükmedeni değil midir?(Tin 4-8)
  • “Benim misâlimle sizin misâliniz, şu temsile benzer: Bir adam var ateş yakmış. Ateş etrafı aydınlatınca, pervaneler (gece kelebekleri) ve aydınlığı seven bir kısım hayvanlar bu ateşe kendilerini atmaya başlarlar. Adamcağız onları kurtarmaya (mâni olmaya) çalışır. Ancak hayvanlar galebe çalarak çoklukla ateşe atılırlar. Ben (tıpkı o adam gibi) ateşe düşmemeniz için belinizden yakalıyorum, ancak siz ateşe ateşe koşuyorsunuz”Buhârî, Rikâk 26
  • için namaz vakitleri
    İmsak 06:46Güneş 08:16Öğle 13:23İkindi 15:52Akşam 18:16Yatsı 19:40
    • 9°C Adana
    • 5°C Adıyaman
    • -2°C Afyon
    • 4°C Ağrı
    • 0°C Amasya
    • -2°C Ankara
    • 11°C Antalya
    • 0°C Artvin
    • 10°C Aydın
    • 5°C Balıkesir
  • BIST: 83.067 0.93
  • Altın: 146,530 -1.16
  • Dolar: 3,7912 -1.01
  • Euro: 4,0490 -0.54

Her şeyi bilirim hezeyanı

Fatma Tuncer

Gençlik yıllarımızda, başımız darda kaldığında ya da bir musibete duçar olduğumuzda manevi ablalarımızdan destek alır ve bu vesile ile yeniden doğrulup yolumuza devam ederdik. O günlerde aile içinde yeterli desteği bulamayan gençler, bu açığı ablalar ya da ağabeyiler aracılığıyla kapatırlardı. Doğal olarak gelişen ve epey de kabul gören ablalık ya da abilik sistemi İslam kardeşliği ve dayanışmasının gelişmesi bakımından da önemli kabul edilirdi. Başlangıçta bu uygulama, iki kardeşin dayanışması olarak devam ediyor ve masumiyetini koruyordu. Ancak daha sonraki yıllarda, abla ya da abi dediğimiz bazı büyüklerimiz bunu istismar ederek farkında olmadan bağımlı bireylerin yetişmesine neden oldular. Yani, bundan kendilerine bir üstünlük payesi biçen bazı kimseler, “artık her şeyi ben yaparım, herkese ben söz geçiririm, ben akıl verebilirim” anlayışı ile hareket ederek bu insanları kendilerine bağımlı hale getirdiler. Oysa sağlıklı bir yardımlaşmada, insanlar bağımlı hale gelmezler aksine, kişi sorunlarına kendi yöntemleri ile çözüm bulmaya teşvik edilir, güç yetiremediği noktada ise destek verilir. Aksi takdirde abla ya da abiye yaslanarak hareket eden bir kişi hayatı boyunca ne kendini tanıma ne yeteneklerini geliştirme mikanı bulabilir ne de bağımlılıktan kurtulabilir. Bu kimseler yaşları kaç olursa olsun etraflarında kendilerine bir yerde annelik ya da babalık yapacak ağabeyler ablalar aramaya koyulurlar. Ablam ya da abim diye taltif ettikleri kimseler, iyi niyetlerini korur ve nefislerinin yönlendirmesi ile hareket etmezlerse faydalı olabilirler aksi taktirde iki taraf ta birbirinden beslenir hale gelebilir.

Bağımlılığın getirdiği sorunları anne çocuk ilişkilerinde de görüyoruz. Elbette bizler Batı toplumunda olduğu gibi, belli bir yaşın üstüne geldiklerinde çocuklarımızı evden uzaklaştırıp, bireysel bir hayatın içine sürüklemeyiz. Fakat bağımlı annelerin büyük çoğunluğu çocukların yaşı kaç olursa olsun, ona üç yaşındaymış gibi muamelesi ediyor ve çocuğun ayaklarının üzerinde durmasına fırsat vermiyorlar. Bu çocuklar büyüyemiyor ve kanatlarını kullanamadıklarından uçamıyorlar. Anne bunu şefkat ve merhametinin bir sonucu olarak yapıyor fakat bu çocuğa yapılan bir iyilik değildir. Bu çocuklar, tek kanadı kırılmış bir kuş gibidirler ve topluma çıktıklarından annenin desteği olmadan uçamazlar. Anne çocuğuna iyilik yapmak istiyorsa ya da manevi ablalarımız ve ağabeylerimiz kendilerine dert anlatan kişiye destek vermek istiyorlarsa onu kendi imkanları ile uçmaya teşvik etmelidirler.

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu yazıya henüz yorum eklenmemiştir.
Yazarın Diğer Yazıları
ÜYE İŞLEMLERİ
Bu sitede yayınlanan tüm materyalin her hakkı mahfuzdur.
Kaynak gösterilmeden alıntılanamaz.