İngiltere, Irak dosyasından İsrail’i çıkarmış

İngiltere, Irak dosyasından İsrail’i çıkarmış
İngiltere'nin 2002 yılında hazırladığı Irak dosyasında, ‘İsrail’in nükleer silah elde etmeye çalışan ve BM kararlarına uymayan ülke’ nitelendirmesi dosyadan çıkarttığı ortaya çıktı.

Irak işgali öncesi kamuoyunu ‘Irak’ın kimyasal silahları var’ diye ikna etmek amacıyla hazırladığı Irak dosyasında İngiltere’nin, BM kararlarına riayet etmeyen İsrail’le ilişkilerini bozmamak amacıyla bu ülkenin nükleer silah üretimiyle ilgili bölümleri dosyadan çıkardığı ortaya çıktı.

İngiliz The Guardian gazetesinin haberine göre, Eylül 2002 yılında Irak’ın olmayan kitle imha silahlarıyla ilgili hazırladığı raporda İngiliz Dışişleri Bakanlığı’nın, İsrail’le ilgili eleştirileri sakladığı belirtildi. Taslak dosyada İsrail’in de kimyasal silah elde etmek isteyen ülkeler arasında olduğu ancak, bunun dosyaya sokulmadığı belirtilen haberde, Dışişleri Bakanlığı’dan bir yetkilinin İsrail ile ilişkileri bozmamak için bu ülkeyi dosyadan çıkardıklarına dair sözlerine yer verildi.

Haberde, İsrail ile ilgili el yazısıyla yazılmış notlarda bu ülkenin Saddam Hüseyin ile bir tutularak Birleşmiş Milletler otoritesine karşı çıktığı belirtilmesine rağmen, ‘Bu durum İsrail ile ilişkilerimizi gerebilir’ denilerek, bu ifadelerin çıkarıldığı kaydedildi.

Haberde, İsrail ile birlikte Amerika, Japonya ve Almanya’nın da el yazısı taslakta eleştirel bir şekilde yer aldığı belirtilirken, Dışişleri Bakanlığı’nda İsrail’le ilgili bölümlerin tartışmalara yol açtığı kaydedildi.

(habervaktim – Dış Haberler)

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.