Polis sorgusunda 332 ölüm 111 kayıp
RESMİ RAKAMLARA GöRE POLİS SORGUSUNDA öLüMLER
Keşmir’in Hindistan kesiminde 18 yıl içinde 332 kişinin polis sorgusunda öldüğü ve 111’inin de polis sorgusunda kaybolduğu bildirildi. Hint polisi tarafından ilk defa açıklanan raporda kayıp 111 kişinin ölü ya da yaşadıkları hakkında bir bilgi olmadığı ifade edildi.
İNSAN HAKLARI KURULUŞU: BU SADECE BUZDAĞININ GöRüNEN YüZü
Hint polisinin verdiği bu rakamların sadece buzdağının sadece bir yüzü olduğunu bildiren Jammu-Keşmir Sivil Toplum Koalisyonu adlı insan hakları kuruluşu, 1989 yılından beri 10 bin kişinin Hindistan güçlerince sorgulanırken kaybolduğunu açıkladı.
HİNDİSTAN’IN ‘YAKALA VE öLDüR’ POLİTİKASI
Jammu-Keşmir Sivil Toplum Koalisyonu lideri Pervez İmroz, son beş yılda 178 kişinin polis nezaretindeyken hayatını kaybettiği ve 239 kişinin de tutuklandıktan sonra kaybolduğunu ifade etti. İmroz, 90’lı yıllarda Hindistan hükümetinin ‘yakala ve öldür’ politikası yürüttüğünü belirterek, 1989’dan beri 10 bin kişinin hükümet güçleri tarafından yakalandıktan sonra kaybolduğunu belirtti.
İmroz, polisin sivilleri İslami militanlar olduğu iddiasıyla öldürdüğüne dikkat çekti.
HİNDİSTAN 700 BİN ASKER BULUNDURUYOR
Keşmir'in Hindistan kesiminde 1989’dan beri mücadele veren Müslüman halka, bu bölgenin Pakistan ile birleşmesini istiyor. Hindistan’ın 700 bine yakın asker bulundurduğu bölgede, şimdiye kadar 68 bin kişinin hayatını kaybettiği ifade ediliyor.
POLİSLER SİVİLLERİ öLDüRDü
Geçen yıl, yedi polis memuru öldürdükleri beş sivili silahlı militan göstermeye çalıştığı Keşmir'de gerçeğin ortaya çıkmasından sonra ilk defa sivillere karşı şiddet kullandıkları için polisler yargı önüne çıkarıldı.
Hindistan ve Pakistan arasında 50 yıldan fazla bir süredir devam eden Keşmir sorunu yüzünden iki devlet iki defa savaştı.
(habervaktim – Dış Haberler)
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.