Türkiye-Irak gerginliği arttı

Türkiye-Irak gerginliği arttı
Bu iddia Amerika'da neo-muhafazakarların gazetesi olarak bilinen The Washington Post gazetesinden geldi.

ABD'de yayımlanan The Washington Post gazetesi, TSK'nın terör örgütü unsurlarına karşı Irak içinde başlattığı sınır ötesi harekatın, Türkiye ile Irak arasında gerginliğin artmasına yol açtığını belirtti. Gazete, ABD Başkanı George W. Bush yönetimini, terör örgütü PKK ile mücadelede ''Türkiye'nin aktif ortağı'' olarak tanımladı.

Gazete, Dohuk çıkışlı haberinde, bu operasyonla birlikte ilk defa çok sayıda Türk askerinin, Irak'ın ABD önderliğindeki koalisyon güçlerince 2003'te işgalinden bu yana bu ülkenin topraklarına girdiğini kaydetti.
Gazeteye konuşan Irak Dışişleri Bakanı Hoşyar Zebari, ''Bu ciddi bir tırmanma. Herhangi bir küçük hatanın daha geniş sorunlara yol açabileceğinden korktuğumuz için, bunun en kısa sürede sona ereceğini umuyoruz'' dedi.

Bağdat'taki ABD askeri sözcüsü Amiral Gregory Smith, Türk ordusunun terörist bir grubu hedef aldığını belirtti.

The Washington Post, Irak'ın kuzeyindeki peşmergelerin ''alarm'' durumunda olduğunu yazdı.
Bush yönetiminin, terör örgütü PKK ile mücadelede Türkiye'nin aktif bir ortağı olduğunu kaydeden gazete, Bush'un terör örgütü PKK'yı Türkiye, Irak ve ABD'nin düşmanı olarak nitelediğine, Amerikan ve Türk orduları arasındaki istihbarat paylaşımına işaret etti.

AA

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.