Çin'de 13 bin kişi öldü

Çin'de 13 bin kişi öldü
Çin'de bulaşıcı hastalıklardan dolayı geçen yıl 13 bin kişinin hayatını kaybettiği belirtildi.

çin'de bulaşıcı hastalıklardan dolayı geçen yıl 13 bin kişi öldü.

çin Sağlık Bakanlığı'nın açıklamasında, geçen yıl 4.7 milyondan fazla bulaşıcı hastalık vakası yaşandığı ve 13 bin 37 kişinin ölümüyle sonuçlanan vakaların 2006'ya göre yüzde 2.95 yüksek olduğunu belirtildi.

Solunum cihazlarıyla bulaşan hastalıkların yüzde 3.55, kan ve cinsel ilişkiyle bulaşan hastalıkların da yüzde 6,96 oranında arttığına dikkat çekildi.

AİDS YüZDE 45 ARTTI

Açıklamada, geçen yıla oranla ülkedeki HIV/AIDS vakalarında yüzde 45, hepatit C oranında yüzde 30, frengi vakalarında da yüzde 24 artış görüldüğü kaydedildi.

çin'de 840 bin HİV/AIDS virüsü taşıyıcısı ve 80 bin AIDS hastasının bulunduğu belirtiliyor. Ancak uzmanlar bu rakamın gerçekte çok daha fazla olduğunu iddia ediyor. çin'de AIDS hastalığı daha çok Henan, Hebei, Anhui, Hubei ve Guangdong eyaletlerinde görülüyor.

Bakanlığın açıklamasında, geçen yıl 4 kişide kuş gribi görüldüğü ve bunlardan 2'sinin öldüğü ifade edildi. Genel olarak geçen yıl büyük bir salgın yaşanmadığı ancak arada sırada sarı humma, hepatit A gibi vakaların yaşandığı bildirildi.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.