Bağdat'ta at arabaları yasaklandı

Bağdat'ta at arabaları yasaklandı
Dün gerçekleştirilen bombalı eylemin at arabasıyla yapılması, Bağdat yönetimini harekete geçirdi.

Irak'ın başkenti Bağdat'ta dün bomba yüklü at arabasıyla düzenlenen saldırıdan sonra, bu araçların trafiğe çıkması ikinci bir duyuruya kadar yasaklandı. Irak Ordusu'ndan yapılan açıklamada el arabalarının da yasak kapsamında olduğu bildirildi.

Irak Ordusu'nun Bağdat Sözcüsü Tuğgeneral Kasım el Musavi, bugün öğle saatlerinde uygulanmaya başlanan yasağın ne zaman kaldırılacağının belirlenmediğini söyledi. Başkent Bağdat'ta dün at arabasına yüklenen bombaların patlatılması sonucu 3 sivil hayatını kaybetmişti.

Bu arada, başkentte ABD Büyükelçiliği ve hükümet binalarının bulunduğu Yeşil Bölge bugün havan topu saldırılarına hedef oldu. Saldırının hasara ya da can kaybına neden olup olmadığı açıklanmadı.

Öte yandan Erbain törenleri için Şiilerin kutsal kenti Kerbela'ya giden 6 kişi bindikleri sandalın Dicle nehrinde alabora olması sonucu hayatını kaybetti. Şiiler, Hz. Hüseyin'i, şehit edilmesinin yıldönümünün (Aşura) yanı sıra, 40. gününde de (Erbain), Kerbela'da anıyor.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.