İsrail BM'ye kafa tuttu
Birleşmiş Milletler’in 2009 yılında Güney Afrika’da düzenleyeceği ‘Durban II’ konferansına İsrail’in katılmayacağı bildirildi. Irkçılığa karşı mücadele ve insan hakları ihlallerinin konu edileceği konferansa İsrail ile birlikte ABD ve Kanada da katılmayacak. 2001’de İsrail’in ırkçı ve ayrımcı tutumunun eleştirildiği ilk konferanstan, İsrail ve ABD, İsrail’e yönelik eleştirilerden dolayı ayrılmışlardı.
‘KONFERANSA KATILANLAR ANTİ-SEMİTİZMİ LEGALLEŞTİRİR’ İDDİASI
İsrail Dışişleri Bakanı Tzipi Livni, Durban konferansının anti-İsrail bir konferans olduğunu iddia ederek, bu konferansa katılan ülkelerin anti-semitimizmi legalleştirdiğini öne sürdü.
İSRAİL İSTEMEDİĞİ İçİN ABD KATILMIYOR
Konferansa, İsrail ile birlikte Amerika Birleşik Devletleri ve Kanada’da da katılmıyor. Şimdiye kadar İsrail’i eleştiren hiçbir BM kararını imzalamayan ve bu ülkeye destek veren ABD’nin yanı sıra Kanada’nın da İsrail’in baskıları sonucu konferansa katılmayacağı kaydediliyor.
KANADA İSRAİL’DEN öZüR DİLEMİŞTİ
Geçtiğimiz aylarda Dışişleri Bakanlığı’nın diplomatları için hazırladığı bir genelgede İsrail’in işkence yapan ülkeler arasında gösteren Kanada’nın, İsrail’in sert tepkisinden sonra, bu ülkeden özür dilemiş ve İsrail’in katılmadığı Durban Konferansı’na da katılmayacağını bildirmişti.
(habervaktim – Dış Haberler)
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.