Farrakhan Obama hakkında ne dedi?
İLK DEFA BİR ADAYI öVDü
Amerikan başkanlık ön seçimlerinde Demokrat Parti adaylığı için yarışan Barack Obama’ya çok önemli bir destek geldi. Daha önceki seçimlerde hiçbir partiye oy vermeyen ve siyah Müslümanları seçimlerden uzak tutan Nation of Islam (İslam Milleti) lideri Louis Farrakhan, ilk defa bir başkan adayını, Barack Obama’yı, överek destek verdi.
‘OBAMA DüNYANIN UMUDU’
Beyaz Saray önünde 1995’te bir milyon kişilik protesto gösterisinin öncülerinden olan Louis Farrakhan, Obama’yı ‘Tüm dünyanın umudu’ olarak değerlendirirken, seçilmesi halinde Obama’nın Amerika’yı daha iyisi için değiştireceğini söyledi.
SİYAH MüSLüMANLARA MESAJ
Farrakhan, açık bir şekilde Obama’yı desteklediğini söylemese de, Obama’yla ilgili övücü sözler sarf etmesi, taraftarlarına kime oy vermeleri konusunda bir mesaj olarak algılandığı kaydedildi. Farrakhan, Şikago’daki konuşmasında Demokrat Parti’nin bir diğer adayı Hillary Clinton’u da ‘kirli siyaset’ yapmakla suçladı.
OBAMA, FARRAKHAN’DAN UZAK DURUYOR
Amerikan yönetimi ve İsrail’e karşı sert eleştirileri nedeniyle ‘anti-semitik’ ilan edilen 74 yaşındaki Farrakhan’ın Obama hakkındaki sözlerine, Obama kampından ‘Bu sözler destek niteliğinde değil’ şeklinde değerlendirildi. Farrakhan, hem Cumhuriyetçi hem de Demokrat Parti’ye karşı sert eleştirileri nedeniyle Amerikan siyasi ve medya elitleri tarafından görmezden geliniyor. Obama, kendisine oy kaybettirebileceği endişesiyle Farrakhan’dan uzak durmaya çalışıyor.
(habervaktim – Dış Haberler)
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.