Kürt parlamentosu olağanüstü toplandı
Erbil'de bulunan yerel parlamento bugün yerel saatle 11'de Meclis Başkan Yardımcısı Kemal Kerküki başkanlığında toplandı. Toplantının açılış konuşmasını yapan Kemal Kerküki, Türkiye'nin operasyonlara son vermesini ve askerlerini bölgeden çekmesini istedi. Operasyona tepi gösteren Kerküki, 5 gün önce başlayan harekata Kürt Hükümeti'nin ses çıkarmamasını da eleştirdi. Kemal Kerküki, bu soruna taraf olmadıklarını belirterek, şunları söyledi: "Bu savaşı biz başlatmadık. Bu sorun operasyonla değil, diyalogla çözülür. Türkiye bu operasyona son vermeli. Bu sorunu diyalog ve görüşmelerle halletsin. Biz komşu ülkelerin zarar görmesine karşıyız. Ancak sivil bölgelerin vurulmasını anlamıyoruz. Kürt hükümeti bu operasyona karşı tavır alsın. Neden sesiz kalıyorlar. Biz burada alınan kararları hükümete ileteceğiz. Eğer Peşmerge sınırda olmasaydı kara harekâtı sırasında Türk askeri ile bölge halkı arasında çatışma çıkabilirdi. Ancak Peşmere güçlerinin o bölge olması bunu önlemiştir.
Operasyonu tepkiyle karşılan parlamento üyeleri de sorunun diyalogla çözülebileceğini ifade etti.
Daha sonra mecliste Peşmerge ve İç İçleri komisyonlarının aldıkları kararlar maddeler halinde okundu. özelikle saldırının PKK'ya değil, kendilerine karşı olduğu yönünde endişelere dile getirilirken, saldırıda sivil yerleşim birimlerinin zarar gördüğü de iddia edildi.
Oturuma katılmayan Parlemento Başkanı Adnan Müftü'nün ise Fransa'da olduğu ifade edildi.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.