Sırplar Bosna'da saldırdı
Bölgenin Sırp lideri Milorad Dodik'in saldırıları maruz gören açıklamalarından cesaret alan göstericiler, Amerikan konsolosluğuna taş atarak camlarını kırdı.
Sırp bölgesinin başkenti Banya-Luka'da geçen hafta meydana gelen gösterilerde Amerikan elçiliğine saldırılara polis izin vermemişti. Bugün olan olaylarda polisin mühadalesine rağmen elçilik binasını taşlayan göstericiler elçilik binasının camlarını kırdılar. Etraftaki mağazalara da zarar veren protestocular polise taşla saldırdı. Az sayıda polisin yaralandığı gösteriler halen devam ediyor. Gösterilere yaklaşık 10 bin kişinin katıldığı tahmin ediliyor.
Hafta içinde Saraybosna'da Sırp üniversite öğrencileri, Banya Luka'da lise öğrencileri Kosova'nin bağımsızlığına karşı yürüyüş yapmıştı. Bosna-Hersek Sırp bölgenin lideri Rajko Kuzmanoviç, Başbakanı Milorad Dodik ve "Sırp Harekatı" adlı grubun lideri Brasnislav Dukiç, Kosova'nin bağımsızlığını asla kabul etmeyeceklerini açıklamışlardı. Ayrıca Dodik, "Sırplar haklarını alana kadar her türlü tepkiyi göstereceğiz" demişti.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.