Medvedev'den ABD'ye sıcak mesaj

Medvedev'den ABD'ye sıcak mesaj
Pazar günü yapılacak başkanlık seçimlerinde kazanmasına kesin gözü ile bakılan başbakan birinci yardımcısı Dmitri Medvedev Rusya'nın ABD ile işbirliğini geliştirmesi için bir çok nedeni olduğunu söyledi. Medvedev'in Washington'a gönderdiği sıcak mesajlar

Seçim kampanyalarına katılmak üzere gittiği Başkırdistan özerk cumhuriyetinin başkenti Ufa'da basına açıklamalarda bulunan Medvedev, "Rusya Kasım'da yapılacak ABD başkanlık seçimlerinde hangi aday kazanırsa kazansın kendisi ile çalışmaya hazır. İki ülkenin işbirliğini geliştirmesi için bir çok nedeni var. Ekonomik gelişme başta olmak üzere, bölgesel sorunların çözümü ve diğer konular bu işbirliğine bağlı." değerlendirmesinde bulundu.

Rusya ve ABD arasında ilişkiler Rusya Devlet Başkanı Vladimir Putin'in geçen yıl gerçekleşen Münih güvenlik konferansında ABD karşıtı söylemlerinden sonra gerilmeye başlamıştı. NATO'nun genişlemesi, ABD'nin doğu Avrupa'ya yerleştirmeyi planladığı füze savunma sistemi projesi, Kosova sorunu ve İran nükleer programı gibi bir çok konuda iki ülke karşı kamplarda yer alıyor. Washigton ve batı ülkeleri her fırsatta Rusya'nın demokrasisini eleştirirken, Moskova da ABD'yi yeniden soğuk savaş ve silahlanma yarışını başlatmakla suçluyor.

2 Mart'ta yapılacak başkanlık seçimlerinde Medvedev'in yüzde 70'in üzerinde oy alması bekleniyor. Anayasaya göre üçüncü dönem başkanlık yapması mümkün olmayan Putin, Medvedev'in başkan olması durumunda kendisinin de hükümette başbakan olarak görev alabileceğini açıklamıştı.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.