NATO öldürdükçe onlar çoğalıyor
AMERİKA MİLYONLAR DAĞITTI AMA
İngiliz The Guardian gazetesi, Amerika’nın altı yıldan beri milyonlarca dolar akıttığı Afganistan’daki güvenliğin çökmek üzere olduğunu bildirdi. Gazete, Amerika’nın bir istihbarat yetkilisine dayandırarak verdiği haberinde, Hamid Karzai hükümetinin ülkenin üçte birinden daha az bir yeri kontrol altında tuttuğunu yazdı.
KARZAİ ANCAK YüZDE 30’UNU KONTROL EDİYOR
The Guardian gazetesi Amerikan Ulusal İstihbarat Dairesi’nden Mike McConnel’in sözlerine dayandırarak verdiği haberinde, Karzai’nin Afganistan’ın yüzde 30’unu, Taliban’ın ise yüzde 10’unu kontrol altında bulundurduğunu belirterek, geriye kalan kesimlerin ise yerel kabileler tarafından yönetildiğini söyledi.
KARZAİ, KABİL BELEDİYE BAŞKANI
Haberde, NATO güçlerinin binlerce direnişçiyi öldürmesine rağmen, Karzai’nin birçok eyaletteki otoritesinin kurulamadığı belirtilerek, “Karzai’yi eleştirenler, O’nu Kabil’in belediye başkanı diye adlandırıyor’ denildi.
TALİBAN GERİLLA TAKTİĞİNDE çOK BAŞARILI
Afganistan’daki yabancı güçlerin de ülkeye istikrar getirmekte başarısız olduğunu yazan gazete, Amerika’nın 50 bin askerinin bulunduğu ülkede, 2200 Amerikan askerinin daha Afganistan’a geleceği belirtildi.
Uzmanların ‘Taliban gerilla taktiklerinde çok başarılı’ yorumlarına yer veren gazete, Kandahar’dan Kabil’e giden yolun çok tehlikeli olduğunu bildirdi. Gazete, NATO askerlerinin çoğunluğunun da yol kenarlarına döşenmiş bombalarla hayatlarını kaybettiğini bildirdi.
(habervaktim – Dış Haberler)
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.