'Laik okullarda okudum'

'Laik okullarda okudum'
İsrail gazetesinin, geçmişiyle ilgili soruya Obama, ''Ben hiç Müslüman olmadım. Endonezya'da iken de laik okullarda okudum'' diye cevap verdi.

Amerikan başkanlık ön seçimlerinin Demokrat Parti’den aday adayı Barack Hüseyin Obama, Endonezya’da yaşadığı dönemde dini okullarda eğitim görmediğini belirtti.

YEMİNİNİ İNCİL üZERİNE YAPMIŞ
Beyaz Saray için en şanslı adaylardan biri olarak görülen İllionis Senatörü Barack Hüseyin Obama, İsrail’in Yediot Aharonot gazetesine ilginç açıklamalarda bulundu. Babasının Müslüman olmasından dolayı İsrail’de ve Amerika’daki bazı Yahudilerin, Beyaz Saray’a çıktığında daha çok Arapların tarafını tutacağından endişe ettiğini belirten Yediot Aharonot gazetesine Obama, “Ben Müslüman değilim ve hiçbir zaman olmadım. Hiçbir zaman medreseye de gitmedim ve yeminimi de Kuran üzerine yapmadım. Ben dindar bir Hıristiyanım. Endonezya’da dört yıl yaşadım ve burada laik okullarda okudum. Yeminimi de ailemizin İncili üzerine yaptım” diye cevap verdi.

AFRİKALI OLMAM MüSLüMAN üLKELERLE YAKIN İLİŞKİ KURMAMA YARDIMCI OLUR
Kendisini tanıyan Yahudilerin, İsrail ile ilgili görüşlerini bildiğini ve kendisini desteklediğini belirten Obama, İsrail’in güvenliğinin birinci önceliği olduğunu kaydetti. Obama, aile kökeninin Afrika’da olması ve Endonezya’da yaşamış olmasının kendisi açısından bir avantaj olabileceğini belirterek, bu durumun Müslüman dünyasıyla daha yakın diplomatik ilişkiler kurmasına yardımcı olabileceğini kaydetti. Obama, “Umarım, ülkelerimiz ve Müslüman dünyası arasında iyi ilişkiler kurarım” dedi.

İSRAİL’İN GüVENLİĞİ BENİM İçİN öNEMLİ
Bazı Yahudilerin kendisiyle ilgili endişeleri konusunda da Obama, “Ben İsrail’in savunucuyum ve Beyaz Saray’a çıktığımda da bu değişmeyecektir. İsrail’in güvenliği sağlanmış bir Yahudi devleti ve yanında bir Filistin devletinin olması için çalışacağım” dedi.

IRAK’TAN ASKERLERİMİZİ çEKECEĞİM
İran’ın nükleer çalışmalarıyla ilgili bir soruya da Obama, Irak savaşından en çok nemalanan ülkenin İran olduğunu belirterek, Irak’tan askerlerini çekeceklerini ve İran’a Birleşmiş Milletler yoluyla daha sert yaptırımlar uygulanması için çalışacağını belirtti.

(habervaktim – Dış Haberler)

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.