'Türkiye'nin katkısından memnuniyet duyarım'

'Türkiye'nin katkısından memnuniyet duyarım'
NATO Genel Sekreteri Jaap de Hoop Scheffer, Türkiye'nin NATO çerçevesinde Afganistan'da çok pozitif bir geçmişi bulunduğunu ve Ankara'nın, bundan sonra Afganistan için daha fazlasını yapmaya istekli olması durumunda bundan büyük memnuniyet duyacağını söyl

Washington'da Başkan George W. Bush ile görüşen Genel Sekreter, Brookings Enstitüsü adlı düşünce kuruluşunun toplantısında yaptığı konuşmada, NATO'nun, Afganistan'da büyük bir sınavla karşı karşıya olduğuna işaret etti. De Hoop Scheffer, ittifak ülkelerinden NATO'nun bu ülkedeki çabalarına daha fazla katkıda bulunmalarını istedi.

Bir Türk gazetecinin, ''Türkiye'den tam olarak ne istiyorsunuz?'' şeklindeki sorusunu dolaylı biçimde yanıtlayan Genel Sekreter, Türkiye'nin NATO çerçevesinde Afganistan'da ''çok pozitif bir geçmişi olduğunu'' anlattı.

örnek olarak, Türkiye'nin Afganistan'daki uluslararası barış gücü ISAF'ın komutasını iki defa üstlenmesini ve NATO genel sekreretinin Afganistan'daki kıdemli sivil temsilciliğini 2003-2006 arasında Hikmet çetin'in yürütmesini gösteren De Hoop Scheffer, ''Bundan sonra Türkiye, Afganistan'da daha fazlasını yapmak isterse NATO genel sekreteri olarak bundan memnun olur muyum? Kesinlikle evet'' dedi.

(AA)

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.