Suriye İran'dan ayrılmayacak

Suriye İran'dan ayrılmayacak
Annapolis'e katıldığı için 'İran bölgede yalnız kaldı' yorumlarına Suriye'den net yanıt geldi.

'SURİYE VE İRAN İLİŞKİLERİNİ KİMSE BOZAMAZ'
Geçen hafta başlayan Annapolis Konferansı’na katılan Suriye’nin İran’dan uzaklaştığı ve Tahran’ın bölgedeki en önemli müttefikini kaybettiğine dair söylentilere rağmen Şam-Tahran işbirliği devam ediyor. İran Cumhurbaşkanı Mahmud Ahmedinejad, önceki gün Suriye Dışişleri Bakanı Yardımcısı Faysal Mekdad’ı kabulünde Tahran ve Şam arasındaki ilişkilere değindi. Ahmedinejad, iki ülkenin tarihsel bağlarla birbirine bağlı olduğuna vurgu yaparak, hiç kimsenin bu bağları ortadan kaldıramayacağını söyledi.

ESAD’DAN MESAJ GETİRDİ
Arap ve İslam aleminin Filistinlilere destek olmasını isteyen Ahmedinejad, Suriye Devlet Başkanı Beşar Esad’ın da Arap alemi için bir şans olduğunu belirtti. Suriye Devlet Başkanı Beşar Esad’ın mesajını Ahmedinejad’a ileten Suriye Dışişleri Bakan Yardımcısı Faysal Mekdad ise, iki ülke arasındaki bağların stratejik olduğuna dikkat çekti. Mekdad, Suriye’nin İran’la olan ilişkilerini kimsenin zedelemesine izin vermeyeceğini söyledi.

(habervaktim – Dış İlişkiler)

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.