Medvedev oyunu kullandı

Medvedev oyunu kullandı
Devlet Başkanı Vladimir Putin'in desteklediği 42 yaşındaki Başbakan Birinci Yardımcısı Aleksandır Medvedev, sabah saatlerinde eşiyle birlikte oy kullandı. Medvedev, ''Kendimi çok iyi hissediyorum. Bahar geldi'' dedi.

Rusya'da halk, yeni devlet başkanını seçmek üzere bugün sandık başına gidiyor.

Seçimde Başbakan Birinci Yardımcısı Medvedev, Komünist Parti lideri Gennadiy Züganov, aşırı milliyetçi Liberal Demokratik Parti lideri Vladimir Jirinovski ve Rusya Demokratik Parti lideri Andrey Bogdanov yarışıyor.

Komünist Parti lideri Gennadiy Züganov da Moskova'daki bir seçim merkezinde oyunu kullandı. Züganov, yaptığı açıklamada, devlet başkanlığı seçiminde birçok usulsüzlük yapıldığını söyledi, ancak somut bir örnek vermedi.

Kamuoyu araştırmaları, Medvedev'in seçimi oyların en az yüzde 70'ini alarak kazanacağını gösteriyor.
Seçimleri, Batılı gözlemcilerin büyük çoğunluğu boykot etti, sadece Avrupa Konseyi Parlamenterler Meclisi (AKPM) heyet gönderdi.

AKPM gözlemci heyetinin başkanı Andreas Gross, görevlendirdikleri gözlemcilerin St. Petersburg ve Yaroslav kentlerinde bulunduğunu, kendisinin ise Moskova'nın değişik bölgelerindeki sandıkları gezdiğini söyledi. Gross, ''Değerlendirmelerimizi yarın açıklayacağız'' dedi.

Bu arada, Medvedev lehine yüzde 95-100 oranında oy çıkmasının beklendiği çeçenistan'da Başkan Ramazan Kadirov, oy kullanırken yaptığı açıklamada, ''Oyumu parlak bir gelecek için Medvedev'e verdim'' dedi.

(AA)

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.