...insanlık ölmediyse

...insanlık ölmediyse
Siyonist İsrail'in Gazze operasyonlarını soykırım olarak değerlendiren sivil toplum kuruluşu temsilcileri, Türkiye'nin İsrail'e yönelik somut yaptırımlar uygulaması çağrısında bulundu.

Türkiye Sağlık İşçileri Sendikası Genel Başkanı Mustafa Başoğlu, İsrail’in Gazze işgaliyle, Hamas’a oy veren Filistinlileri çoluk çocuk demeden soykırıma tabi tuttuğunu, bir İsrail Bakan yardımcısının Filistinlilere karşı soykırım yapacağını çekinmeden ve dünyadan utanmadan söylediğini hatırlatarak, “BM konseyi olağanüstü toplanmış fakat sadece İsrail’i kınayan sözlerden başka bir karar çıkmamıştır. ABD, her zaman olduğu gibi, kanı durduracak ve çocukların ölümünü engelleyecek bir girişimde bulunmamaktadır” dedi.

İLK İŞ BU VAHŞETİ DURDURMAK OLSUN
Cumhurbaşkanı Abdullah Gül ve Başbakan Erdoğan’ın konu ile ilgili açıklamalarının önemine değinen Başoğlu, “Eğer dünyada insan hakları ve yaşama hakkı diye bir uluslararası bir kural varsa ve devletler insan haklarını savunan devletler bu kuralı kabul etmişlerse, yapılacak ilk iş İsrail’in bu vahşi saldırısını durdurmak olmalıdır. Bütün dünyayı bu vahşi saldırıyı durdurmaya çağırıyorum. Eğer insanlık ölmediyse ve eğer uluslararası kuralların bir değeri varsa ve bu kurallar sadece kağıt üzerinde yazılmış boş söz değilse, İsrail’in Gazze saldırısı derhal durdurulmalı ve İsrail, tankını tüfeğini ve askerlerini geri çekmelidir. Dünya bunu sağlayamıyorsa, o zaman gücü olan istediğini elde eder gibi bir sonuca gider.

“İSRAİL SOYKIRIM YAPIYOR”
İsrail'in Gazze'de yaptığı soykırıma Esnaf ve Sanatkârlar Derneği (ESDER)'den de sert tepki geldi. ESDER Genel Başkanı Mahmut çelikus, İsrail'in vahşetini kınadıklarını belirterek, "İsrail'in Gazze'de çocuk, kadın, masum demeden gözü dönmüş şekilde yaptığı katliam, soykırımdan başka bir anlam ifade etmez. Yapılanı esnaf ve sanatkârlar olarak insanlık dışı buluyor ve terörist İsrail'i kınıyoruz. İsrail, artık Ortadoğu'da kan ve zulmün sebebi olmalıdır. Aksi takdirde İsrail için farklı sonuçların olması kaçınılmazdır" diye konuştu.

“İSRAİL’İN YAPTIĞI DEVLET TERöRüDüR”
İsrail'in bulunduğu bölgede kurulduğundan beri kan, zulüm ve gözyaşının sebebi olduğunu belirten Mahmut çelikus, "İsrail, yıllardan beri özgürlük mücadelesi veren masum Filistin halkına karşı zulüm uyguluyor. Soykırım yapıyor. Biz ESDER olarak İsrail'in yaptığını devlet terörü olarak görüyoruz. Soykırıma hiçbir şekilde kılıf bulunamaz. İsrail artık vahşet politikası gütmekten vazgeçmelidir" dedi. İsrail'in yaptığı saldırılarının haklı hiçbir gerekçelerinin olmadığını söyleyen çelikus, başta BM, İKö ve diğer devletler olmak üzere olaya seyirci kalmasına da tepki gösterdi. Kaçırılan bir İsrail askerine karşı dünyanın ayağa kalktığını vurgulayan çelikus, herkesi vahşete karşı insanlık görevini yapmaya çağırdı.

BAŞBAKAN ERDOĞAN’IN SöZLERİNE DESTEK
Başbakan'ın İsrail'in vahşetine karşı söylediği "Gazze'de orantısız güç kullanımıyla yavrular öldürülmektedir, siviller öldürülmektir. Ve Gazze'de yapılan bu saldırıların insani bir izahı yoktur, hukuka dayalı bir izahı yoktur. Ve bu konuda Türkiye Cumhuriyeti olarak bizler İsrail'in bu tavrını açık ve net olarak söylüyorum kınıyoruz. Yarın da bakanlar kurulumuzda bu konuyu masaya yatırmak suretiyle atılması gereken ne tür adımlar varsa bunları da atacağız" sözlerine de değinen çelikus, Türkiye'nin bulunduğu coğrafyada yapılan vahşetlere hiçbir şekilde kayıtsız kalmaması gerektiğini belirtti. çelikus, Başbakan'ın da sözlerinin Türkiye'nin tarihi misyonu çerçevesinde önemli olduğuna değinerek, "Sayın Başbakanımız, vahşeti kınadı. Biz esnaf ve sanatkarlar olarak kendisine destek veriyoruz. Ancak Türkiye'nin İsrail'e karşı yaptırımlarının artık somutlaşması gerekmektedir" dedi.

(Engin Kaşdaş-habervaktim)

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.