Erdoğan, Abbas ve Olmert'i aradı

Erdoğan, Abbas ve Olmert'i aradı
Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, Filistin Ulusal Yönetimi Başkanı Mahmud Abbas ve İsrail Başbakanı Ehud Olmert'le birer telefon görüşmesi yaptı.

Erdoğan, Abbas'la dün akşam gerçekleştirdiği görüşmede, mevcut gerilim ve çatışmaların kalıcı olarak sona erdirilmesi için itidal telkin etti ve bir an önce müzakereler yoluyla barış sürecinin yeniden başlaması için neler yapılabileceği üzerinde durdu.

Abbas, Başbakan Erdoğan'dan bu konuda yardım ve destek istedi.

Başbakan Erdoğan, bugün öğleden sonra görüştüğü Olmert'e Gazze'de yaşananların ''kabul edilemez'' olduğunu belirterek, barış çabalarının önünün tıkandığını vurguladı.

Olmert de son durum hakkında bilgi verdikten sonra müzakerelerin yeniden başlaması için Başbakan'dan yardım talebinde bulundu.

Başbakan Erdoğan, bu arada Gazze'deki Filistin halkına insani yardım götüren Türk TIR'larının Kuzey'de bekletildiğini Olmert'e aktararak, bir an önce bu yardımların Gazze'ye ulaşması konusunda mutabık kalındı.

Başbakan Erdoğan'ın, Abbas ve Olmert'in yardım talepleri doğrultusunda çabalarını sürdüreceği bildirildi.
Başbakan Erdoğan, Rusya Devlet Başkanı seçilen Dmitry Medvedev'e de Devlet Başkanı seçilmesi dolayısıyla bir mesaj gönderdi.

Başbakan Erdoğan, mesajındada, Medvedev'i, Rus halkının büyük çoğunluğunun oylarıyla Devlet Başkanı seçilmiş olmasından dolayı kutladı.

Mesajda, çok boyutlu güçlendirilmiş ortaklık perspektifi temelinde ilişkilerin yeni dönemde de geliştirilmesi konusundaki arzuyu ifade etti.


(AA)

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.