İran'dan BM'ye rest
Dışişleri Bakanlığı sözcüsü Muhammed Ali Hüseyni, yaptığı açıklamada, Güvenlik Konseyi'nin dün kabul ettiği üçüncü yaptırım kararının Uluslararası Atom Enerjisi Kurumu'nun (UAEK) "ruhu ve kurallarına aykırı" olduğunu savundu.
Karar tasarısının "siyasi nedenlerle" kabul edildiğini kaydeden Hüseyni, "Bu kararın bizim açımızdan hiçbir değeri yok ve bunu hiçbir şekilde kabul etmeyeceğiz" dedi.
Hüseyni, "UAEK'nın, muhaliflerince ortaya atılan bütün iddialara İran'ın yanıt verdiğini teyit etmesinden sonra" Güvenlik Konseyi'nin böyle bir karar almasını kınadıklarını da belirtti.
ülkesinin UAEK ile üzerine düşen yükümlülüklerin ötesinde bir işbirliği yaptığını söyleyen Hüseyni, şunları kaydetti:
"Mevcut ortamda bize karşı böyle bir karar almak, UAEK ve BM Güvenlik Konseyi'nin itibarına darbe vurmaktır. Bu karar, konseyin itibarını iyice zedelemiştir. Bu kararın, İran halkı ve hükümetinin kararlılığına hiçbir etkisi olmayacak. İran, kendi hukuki ve meşru hakkını elde etmek için barışçıl amaçlı faaliyetlerine NPT çerçevesinde devam edecek."
Resmi haber ajansı İRNA'nın bildirdiğine göre, Cumhurbaşkanı Mahmud Ahmedinejad da karardan önce İspanyol El Pais gazetesine verdiği demeçte, ülkesine karşı alınacak her türlü yaptırım kararının "BM Güvenlik Konseyine sıkılmış bir kurşun olacağını" söyledi.
(AA)
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.