İsrail-Filistin görüşmeleri yeniden başlayacak

İsrail-Filistin görüşmeleri yeniden başlayacak
ABD Dışişleri Bakanı Condoleezza Rice, İsrail ve Filistin'in, İsrail'in Gazze'ye saldırıları yüzünden duran barış görüşmelerini yeniden başlatma konusunda anlaştıklarını söyledi.

Rice, hem İsrailli hem de Filistinli yetkililerle yaptığı temaslarda barış görüşmelerinin yeniden başlaması konusunda güvence aldığını söyledi.

Condoleezza Rice, Kudüs'te İsrail Dışişleri Bakanı Tzipi Livni ile düzenlediği ortak basın toplantısında "Tarafların barış görüşmelerini yeniden başlatmaya ve bu başlangıcın nasıl olacağı konusunda birbirleriyle irtibat halinde olmaya niyetli oldukları konusunda kendileri tarafından bilgilendirildim" dedi.

Rice, konuşmasında görüşmelerin yeniden başlayacağı tarih konusunda net bir bilgi vermedi; ancak Filistin Devlet Başkanı Mahmud Abbas'ın, görüşmelerin yeniden başlaması için ateşkes önşartı koşmadığını belirtti.

Mahmud Abbas'ın, gün içinde görüşmelerin başlamasının Gazze'de sükunetin sağlanmasına bağlı olduğuna yönelik açıklamasının hatırlatılması üzerine ise Rice, "Bu bir koşul değildir" dedi. Rice, Abbas'ın şiddeti sona erdiğini görmek istediğini kaydetti.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.