UAEK'tan, İran'a çağrı
Yayınlanma:
Uluslararası Atom Enerjisi Kurumu'nun (UAEK) Viyana'daki merkezinde önceki gün başlayan olağan yönetim kurulu toplantısı sona erdi.
Toplantının bugünkü oturumunda UAEK Başkanı Muhammed El Baradei'nin İran'ın nükleer programıyla ilgili olarak hazırladığı 22 Şubat tarihli son rapor ele alındı.
İran'ın nükleer programıyla ilgili rapora ilişkin sözlü beyanlarda bulunan üye ülkelerin eleştiri ve önerileri başkanlık açıklamasında not edildi.
Basına dağıtılan başkanlık açıklamasında, üye ülkelerin İran'ın nükleer programıyla ilgili raporu olumlu bulduklarını vurguladıkları, İran'a da UAEK ile işbirliğini sürdürmesi çağrısında bulundukları kaydedildi.
AB ve ABD, BM Güvenlik Konseyi'nin İran'ın nükleer programına ilişkin son yaptırım kararına paralel olarak hazırladığı karar tasarısını ise bağlantısız ülkeler, Rusya ve çin'in muhalefeti üzerine yönetim kuruluna sunmaktan vazgeçti.
Dünya
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.