Amerikalılar Amerika'dan hoşnut değil

Amerikalılar Amerika'dan hoşnut değil
ABD'de Gallup'un yaptığı bir araştırma, Amerikalılar'ın, ülkelerinin küresel statüsünden hoşnut olmadığını ortaya çıkardı.

Gallup'un 11-14 Şubat tarihleri arasında 1007 kişiyle telefonda yaptığı araştırmanın sonucuna göre, yüzde 70'lik oran, hoşnutsuzluk konusunda ABD Başkanı George W. Bush yönetiminin başlangıcında ve Vietnam Savaşı döneminde yapılan benzer araştırmalarının sonuçlarının 2 katından bile fazla.

ABD'de Demokrat Parti başkan adayı olmak için yarışan Barack Obama ve Hillary Clinton'ın, Bush'u ABD'nin yurtdışındaki konumunu zayıflatmakla suçladığı günlere denk gelen araştırmada, Amerikalılar'a göre dünyanın ABD'den memnuniyeti 2001 yılındaki yüzde 75'lik orandan şimdi yüzde 43'e dek düştü.

Araştırmada, iktidardaki Cumhuriyetçi Partililer'in çoğu, ülkelerinin dünyadaki konumundan memnun olduğunu bildirirken, Demokrat Partililer'in yüzde 85'i, memnun olmadığı yönünde görüş belirtti.

(AA)

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.