100 bin köpeği öldürdüler
Yayınlanma:
Hindistan'ın Keşmir eyaletinde kuduz hastalığının yayılmasını engellemek isteyen yetkililer, 100 bin'den fazla köpeği zehirleyerek öldürdü.
Uygulamanın ayağa kaldırdığı hayvan hakları savunucuları, köpek öldürme işleminin yasadışı ve zalimce olduğunu bildirdi ve programın durdurulması için mahkemeye başvurdu.
Srinagar kenti sağlık yetkilisi Riyaz Ahmed, 'baş belası' olarak nitelediği köpeklerin insanlar için bir tehdit oluşturduğunu ve zehirleme işlemlerinin süreceğini söyledi.
Hayvan hakları savunucuları ise, Srinagar'da geçtiğimiz yıl yaşanan 1341 ısırma vakasında sadece 2 kişinin hayatını kaybettiğini, zehirleme işlemlerinin gereksiz olduğunu savunuyor.
Dünya sağlık örgütü verilerine göre, dünyadaki kuduz vakalarının yüzde 60'ı Hindistan'da meydana geliyor. Her yıl 35 bin'den fazla Hintli kuduz nedeniyle yaşamını yitiriyor.
Dünya
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.