Fransa Ortadoğu'ya yerleşiyor
FRANSA’NIN ORTADOĞU İLGİSİ
Amerika’nın kan ve gözyaşı getirdiği Ortadoğu’ya Fransa’da göz dikti. Daha önce Afrika’da Ruanda ve Fildişi Sahilleri’nde ABD ile Soğuk Savaş yaşayan Fransa, Ortadoğu’da nüfuz elde edebilmek amacıyla, bölgedeki bazı ülkelerle ortak askeri tatbikat yapıyor.
KATAR VE BAE DE KATILDI
Birleşik Arap Emirlikleri’nin (BAE) El Hamra çölünde Katar ve BAE ile düzenlenen ve ‘Körfez Kalkanı 01’ adı verilen tatbikata üç ülkeden 4 bin asker katıldı. Geçtiğimiz Ocak ayında BAE’de askeri üs kurma anlaşması imzalayan Fransa, bu tatbikatla Ortadoğu’daki ülkelere, daha fazla silah satışı gerçekleştirmeyi planlarken, bölge petrolleri üzerinde de nüfuz arayışı peşinde olduğu belirtiliyor.
Daha önce sadece Fransa ve BAE ile yapılan bu tatbikata ilk defa Katar da katılıyor. Dünya petrollerinin yüzde 40’nın geçiş noktası olarak kabul edilen Hürmüz Körfezi yakınlarındaki tatbikata sonraki yıllarda diğer körfez ülkelerin de dahil edilmesi planlanıyor.
ABUDABİ’DE üS KURUYOR
BAE ile imzaladığı anlaşma gereği 2009’da Abudabi’de bir askeri üs kuracak olan Fransa, burada 400 ila 500 arasında kara ve deniz askeri bulunduracağı kaydediliyor. BAE’ya en çok silah satan ülkeler arasında önde olan Fransa’yla yapılan bu tatbikatın üçüncü ülkelerle ilgili olmadığı iddia edildi.
BAE’den General Fares al Mazruai, bu tatbikatın İran’la hiçbir ilgisinin olmadığını bildirdi.
(habervaktim – Dış Haberler)
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.