Gürcistan Rusya'ya nota verdi
Gürcistan Dışişleri Bakanlığı'na çağrılan Rusya Büyükelçisi Vyacheslav Kovalenko'ya nota verildi. Gürcistan'ın egemenlik hakları ve toprak bütünlüğüne saygılı olunması istenen notada Rusya'nın Gürcistan'da parçalanmayı teşvik ettiği iddia edildi.
Rusya parlamentosu alt kanadı Duma da 1992-93 yıllarında Abhazya ile Tiflis merkez hükümeti arasında çıkan çatışmalarda Abhazya'ya uygulanan ekonomik yaptırımların kaldırılmasını kararlaştırdı. Kararı eleştiren Gürcistan Dışişleri Bakanı David Bakradze, "Bu adım açıkça egemenlik ve bağımsızlık haklarımızın ihlalidir. Bölgede tansiyonun yükselmesine neden olacak." dedi.
Rusya Abhazya'ya yönelik yaptırımların kaldırılması yönünde diğer Bağımsız Devletler Topluluğu ülkelerinden de karar almalarını istedi. Konu ile ilgili bir açıklama yapan Rusya Dışişleri Bakanı Sergey Lavrov, "Şu anda durum değişti. Gürcü göçmenlerin büyük çoğunluğu Abhazya'nın Galski bölgesine geri döndü. Bunun için yaptırımlar kaldırılabilir." değerlendirmesinde bulundu.
Diğer taraftan Gürcistan Dışişleri Bakanı da binlerce Gürcü'nün hala evlerine dönmelerine izin verilmediğini, Rusya'nın bu açıklamasının ahlaki olmadığına değinerek, "Rusya bir taraftan bölgede askeri varlığını artırıyor. Bir taraftan da sürekli bölgedeki tansiyonu yüksek tutuyor." suçlamasında bulundu. Gürcistan Dışişleri Bakanı bu şartlar altında Gürcistan'ın da anayasadan ve uluslararası hukuktan kaynaklanan çıkarlarını korumak için uygun karşılık vermeye hakkı olduğunu belirtti.
Uluslararası toplum tarafından bağımsızlıkları tanınmayan Abhazya ve Güney Osetya bölgeleri Rusya, AB ve BM'e bağımsızlıklarının tanınması yönünde müracaatlarını sürdürüyor. 17 Şubat'ta Kosova'nın bağımsızlık ilanının ardından tetiklenen gelişmelerle bölgede yeni çatışma alanlarının oluşmasından endişe ediliyor. Rusya parlamentosu alt kanadı Duma da 13 Mart'ta Abhazya ve Güney Osetya'nın bağımsızlık başvurularını görüşecek.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.