Malezya sandık başına gidiyor

Malezya sandık başına gidiyor
Yarın sandık başına gidecek olan Malezya’da, seçimlere etnik ve dini konuların damgasını vurması bekleniyor

Malezya, yarın (Cumartesi) sandık başına gidiyor. Koalisyonda bulunan Ulusal Cephe (BN) hükümetinin Başbakanı Abdullah Bedevi’nin yeniden başbakan olarak seçilmesine kesin gözüyle bakılırken, hükümetin bu seçimlerde üçte iki çoğunluk sağlamada zorlanacağı da kaydediliyor.

Ülkenin bağımsızlığından bu yana 50 yıldır yapılan seçimlerde başarı sağlayan BN, en son 1969 yılındaki seçimlerde üçte iki çoğunluk sağlayamamıştı. Asya pasifikte bulunan en gelişmiş ülkelerden olan Malezya’da bu seçimlerde, etnik ve dini tercihlerin önemli rol oynayacağı belirtiliyor.

Ülkenin yüzde 40’ına yakınını Çinli ve Hinduların oluşturduğu Malezya’da, hükümetin Malaylar dışındaki etnik grupların sorunlarıyla yeterince ilgilenilmediği ve bu yüzden muhalefet partilerinin bu seçimlerde Çinli ve Hindu gruplardan oy alması beklendiği ifad ediliyor.

(habervaktim – Dış Haberler)

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.