ABD-Belarus gerginliği sürüyor
ABD, Minsk yönetiminin muhalefet lideri Aleksandr Kozulin ve diğer siyasi mahkûmları serbest bırakması durumunda iki ülke arasındaki ilişkileri düzeltmek için Belarus ile masaya oturabileceğini duyurdu.
ABD Devlet Sekreteri sözcüsü Tom Keisy yaptığı açıklamada, Belarus'un başta Kozulin olmak üzere birkaç siyasi mahkûmu serbest bırakması halinde ikili ilişkilerin düzelmesi için diyaloglara başlanılabileceğin bildirdi. Keisy, Belarus'un daha önce de birkaç siyasi mahkûmu serbest bırakarak bir jest yaptığın ve ABD'nin bunu memnuniyetle karşıladığın ifade etti.
Son günlerde Belarus ve ABD arasındaki ilişkiler karşılıklı restleşmelere sahne oluyor. Belarus'un, ABD'deki Büyükelçisi Mihail Hvostov'u istişare için geri çağıracağını kaydederken, ABD'nin Minsk Büyükelçisi Karen Stewart de ülkeyi terk etme tavsiyesinde bulunmuştu. ABD yönetimi ise Belarus'un tavsiyesini kabul etmediğini ve Büyükelçiyi geri çağırmayacağını bildirmişti.
Belarus'u Avrupa'da diktatörlüğün son kalesi olarak tanımlayan Bush yönetimi, bu ülkeye karşı bir dizi yaptırım uygulamaya başlamıştı. ABD, vatandaşlarına Belarus Petrol Şirketi Belneftkim ile ticareti yasaklarken, firmanın ABD'deki faaliyetlerine bir dizi kısıtlama getirmişti. ABD ve Avrupa Birliği, Devlet Başkanı Aleksander Lukaşenko'yu muhaliflere baskı uygulamak ve hapsetmek, medya özgürlüğünü sınırlamak ve seçimlere hile karıştırmakla suçluyor.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.