Malezya’da kim kazandı?

Malezya’da kim kazandı?
Malezya seçimleri büyük bir katılımla gerçekleşti. Başbakan Bedevi ve muhalefet lideri Enver İbrahim arasında tartışmalar yaşanıyor.

HÜKÜMET ÜÇTE İKİ ÇOĞUNLUĞU KAYBETTİ
Malezya’da dün yapılan genel seçimlerde 50 yıldır hükümette bulunan Ulusal Cephe hükümeti üçte iki çoğunluğunu kaybetti. 219 sandalyeli parlamentoda 139 sandalye kazanmasına rağmen, salt çoğunluğunu kaybeden hükümetin, yeni anayasal değişiklikler yapması bekleniyor.

Seçimlerden sonra muhalefet, Başbakan Ahmet Bedevi’yi istifaya çağırırken, uzmanlar, etnik gerginlik, suç ve enflasyon oranındaki artışın Bedevi hükümetinin popüleritesini kaybettirdiğini belirtiyor.

ENVER İBRAHİM MUHALEFET LİDERİ OLDU
Muhalefet lideri Enver İbrahim ise seçim sonuçlarının Malezya’da değişimin habercisi olduğunu belirtti. İbrahim’in Adalet Partisi seçimlerde muhalefetin 82 sandalyesinden 31’ini kazanarak, muhalefet lideri olmayı başardı.

BEDEVİ İSTİFA ETMEYECEĞİNİ AÇIKLADI
Ahmet Bedevi, seçimlerde üçte iki çoğunluğunu kaybetmesine rağmen, istifa etmeyeceğini belirtti. Seçimlerde Çinli ve Hindu seçmenlerin büyük bir oranı muhalefete oy verdi.

Öte yandan Kelanten ve Kedah eyaletlerinde seçim Malezya İslam Partisi kazanarak, bu eyaletlerde hükümet olmayı garantiledi.

(habervaktim - Dış Haberler)

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.