Araplar, Erbil'de toplanıyor

Araplar, Erbil'de toplanıyor
Arap Parlamenterler Birliği toplantısı, Erbil'in Irak'ın toprağı olduğunu vurgulamak için bu kentte toplanacak.

Irak Parlamentosu Başkanı Mahmud Meşhadani, Arap Parlamenterler Birliği Irak toplantısının, bu bölgenin Irak'ın bir parçası olduğunu göstermek amacıyla Erbil'de yapıldığını söyledi. Mahmud Meşhadani, Arap ülkelerinden Irak'ın birliğine, toprak bütünlüğüne, imar ve güvenliğine katkı sağlamasını istediklerini söyledi.

Meşhadani, Irak Parlamentosu Başkan Yardımcısı Halid El Atiye ve milletvekili Arif El Tayfur, bugün Arap Parlamenterler Birliği toplantısına katılmak üzere Erbil'e geldi. Erbil Havaalanında bir basın toplantısı düzenleyen Meşhadani, Arap Birliği toplantısı hakkında bilgi verdi.

Arap Parlamenterler Birliği Irak toplantısının Erbil'de yapılmasının bu bölgenin Irak'ın bir parçası olduğunu göstermek olduğunu ifade eden Meşhadani, "Bu toplantıya 18 ülkeden parlamenterler katılacak. Sadece Libya katılmıyor. Biz işgal altındayız diye katılmadılar. Ancak kendileri de milyonlarca dolar para taviz veriyorlar işgalci ülkelere. Bu toplantı 3 gün sürecek. 13 ve 15 Mart arası düzenlenecek. Biz bu bölgeyi tamamen Irak'ın bir parçasıdır. Erbil ve Bağdat arasında fark olmadığını göstermek istedik. Buralar hepsi bir Irak'ın parçasıdır." dedi.

Mahmud Meşhadani, "Biz bu toplantıya katılan ülkelerden Irak'ın imarı güvenliğine katkı sağlamalarını istiyoruz" şeklinde konuştu. Irak'ta neden az sayıda büyükelçi olduğu sorusuna ise Meşhadani, güvenlik ve saldırı nedeniyle birçok ülke büyükelçiliğini kapattı. İnşallah Emniyet daha iyiye gittiği zaman bunlar tekrar büyükelçiliklerini açacaklardır. Bu yönde büyük gayret gösteriyoruz." dedi.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.