Suudiler'den Nanoteknoloji
Tıp ve iletişim teknolojisinde büyük bir devrim olarak görülen nanoteknolojiye Suudi Arabistan da el attı. Suudi Arabistan Kralı Kral Abdullah’ın öncülük ettiği Nanoteknoloji Enstitüsü yine kendi adını taşıyan Kral Abdullah Üniversitesi’nde açılacak. Suudi Prensi Naif’in de 30 milyon Suudi Riyali bağışladığı Enstitü Riyad Teknoloji Vadisi’nde kurulacak.
BİLİMSEL ÇALIŞMA ATAĞI
Nobel ödülü alacak bilim adamları yetiştirmeyi hedefleyen Nanoteknoloji Enstitüsü, Suudi Arabistan’ın son dönemde bilimsel araştırmalara yaptığı büyük yatırımların bir göstergesi olarak görülüyor. Daha önce dünyanın önde gelen bilim adamlarını Kral Abdullah Üniversitesi’nde istihdam eden Suudi Arabistan yönetimi, üniversitenin dışa açılım atağında İsrail gazetelerine bile reklam vermişti.
100 MİLYONLUK BÜTÇE
Kral Abdullah Üniversitesi ayrıca Batılı üniversitelerle birlikte işbirliğine giderek, yeni bilimsel çalışmalara da öncülük etmek istiyor. Bu vesileyle üniversiteden bir grup bilim adamı gelecek hafta İsviçre’deki ünlü Bilim Parkı’nı ziyaret edecek. Üniversite, bilimsel çalışmalar için 100 milyon Riyallik bir bütçe ayırdı.
(habervaktim – Dış Haberler)
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.