'Talabani' yorumu

'Talabani' yorumu
Barzani: ''Talabani'nin Türkiye ziyaretinin iyi ilişkiler için atılmış bir adım olacağını umuyoruz''

Irak'ın kuzeyindeki yerel Kürt yönetiminin başkanı Mesud Barzani, Cumhurbaşkanı Celal Talabani'nin Türkiye ziyaretinin iyi ilişkiler için atılmış bir adım olmasını ümit ettiklerini söyledi.

Irak'ın kuzeyindeki yerel Kürt Parlamentosu 3. yıl 2. dönem ilk oturumunu bugün yaptı. Oturuma katılan Bölge Başkanı Mesud Barzani, Türkiye'nin bölgedeki teröristlere yönelik operasyonunu eleştirdi. Operasyonların sorunları çözmediğinin görüldüğünü savunan Mesud Barzani, "Biz, tüm komşu ülkelere ve Arap ülkelerine barış elimizi uzattık. Maalesef bu el geri çevrilmiştir. Buna rağmen, biz barış elimizi uzatmaya devam edeceğiz" dedi. Barzani, operasyonlar sırasında kendilerine destek olanlara da teşekkür etti.

Irak Cumhurbaşkanı Celal Talabani'nin Türkiye ziyaretinin ikili ilişkilerin iyileşmesi için atılmış bir adım olmasını temenni eden Barzani, isim vermeden Petrol Bakanı Hüseyin Şehristani'yi eleştirdi. Mesud Barzani, Irak Anayasası'na herkesin uyması gerektiğine dikkat çekerek, "Bazı bakanlar, hakkımızda ilginç açıklamalarda bulunuyor. Bu tür sözlerden vazgeçilmelidir" dedi. Talabani ile birlikte Ankara'yı ziyaret eden Irak Petrol Bakanı, merkezi hükümetin onaylamadığı anlaşmaları tanımadıklarını söylemişti.

Konuşmasını kısa tutan Barzani, ilerleyen günlerde gündemdeki konularla ilgili detaylı açıklama yapacağını kaydetti.

Yerel parlamentonun açılışına katılan Irak Meclis Başkanı Mahmud Meşhedani de Kürt vekillere hitaben bir konuşma yaptı. Kürt Parlamentosu Başkanı Adnan Müfti ise oturum sonunda okuduğu beyannamede Kerkük'ün statüsüyle ilgili referandumun ertelenmesinin söz konusu olmadığını belirtti.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.