Rusya: Uluslararası hukuka saygılıyız
Kuzey Kutbu arktik bölgesinde buzulları kırarak inen iki Rus denizaltısının Rusya bayrağını dikmesinin ardından Güney Kutbu Antartika'ya da üst düzey kalabalık bir heyetle Rusya'nın çıkarma yapması endişelere neden oldu. Bölgede incelemelerde bulunan Rusya Başbakan Birinci Yardımcısı Sergey İvanov, Antartika bölgesinde herhangi bir egemenlik iddiasında olmadıklarını ve uluslararası hukuka saygılı olduklarını söyledi.
Antartika'da açıklamalarda bulunan İvanov, "Rusya uluslararası 'Antartika Anlaşması'nın bir parçasıdır. Bu anlaşma buradaki faaliyetlerin sınırlarını belirliyor. Biz de burada bilimsel ve ulaşım amaçlı bulunuyoruz." dedi. 1959 yılında imzalanan anlaşma, bölgede herhangi bir ülkenin egemenlik talebini reddediyor.
ABD ile bölgede aynı pozisyonda olduklarını kaydeden İvanov, bölgede bilimsel çalışma amaçlı faaliyette bulunulabileceğini kaydetti. Rusya Başbakan Birinci Yardımcısı ve beraberindeki heyet bölgeye en üst düzeyde gerçekleşen ilk ziyaret olma özelliği taşıyor.
Kuzey Kutbu Arctic bölgenin tam karşısında olan Güney Kutbu Antarktika 1840 yılında keşfedilmişti. Yazları eksi 20, kış mevsiminde eksi 70 dereceyi bulan dünyanın en soğuk bölgesi ortalama 2 km kalınlığında buzlarla kaplı. 1950 yılından bu yanan bölgede çalışmalarda bulunan Rusya'nın beş adet bilimsel amaçlı çalışma yapan istasyonu bulunuyor. Bölgede 28 ülke 45 ayrı istasyonda çalışma yürütürken, kış mevsiminde bin kişiye kadar düşen nüfusun yaz aylarında 4 bine kadar çıktığı belirtiliyor.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.