'ABD'nin raporu olumlu'

'ABD'nin raporu olumlu'
İran yönetimi, Amerikan istihbaratının nükleer programına yönelik açıkladığı raporu olumlu karşıladı.

Dışişleri Bakanı Manuçehr Mutteki, "Barışçıl amaçlı nükleer faaliyetlerimiz hakkında geçmişte şüpheleri olanların düşüncelerini gerçekçi bir şekilde düzeltmelerini olumlu karşılıyoruz" dedi.

Mutteki, ülkesinin nükleer faaliyetlerinin dünya için giderek daha "şeffaflaştığını" da kaydetti.

Adalet Bakanı ve hükümet sözcüsü Gulamhüseyin İlham da ABD'nin nükleer faaliyetleri konusunda "İran'a karşı birçok suçlamada bulunduğunu, ancak sonunda yanlışını anladığını" söyledi.

"HESABINI VERECEKLER"
"Onlar, nükleer faaliyetlerimizin barışçıl olduğunu biliyorlar" diyen İlham, Amerikalı yetkililerin "söyledikleri yalanların hesabını vermeleri gerektiğini" ifade etti.

Amerikan istihbaratının İran'ın nükleer programına ilişkin dün açıklanan raporunda, İran'ın nükleer silah elde etme çabalarını 2003 sonunda durdurduğu, ancak bu ülkenin 2010 ve 2015 arasında nükleer silaha sahip olabilecek duruma gelebileceği belirtilmişti.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.