'Bizi kimse ayıramaz'

'Bizi kimse ayıramaz'
İran Cumhurbaşkanı Mahmud Ahmedinejad, İran ile Türkiye'nin kimsenin ayıramayacağı kardeş ülkeler olduğunu söyledi.

Ahmedinejad, İslam Zirvesi için gittiği Senegal'de dün Cumhurbaşkanı Abdullah Gül'le baş başa görüştü. İran'ın resmî ajansı IRNA'ya göre Ahmedinejad, "Türkiye'nin ilerlemesini kendi ilerlememiz gibi görüyoruz" derken, iki kardeş ülkeyi kimsenin ayıramayacağını vurguladı. İki komşu ülke arasında ekonomik ilişkilerin geliştirilerek, var olan potansiyelin değerlendirilmesini isteyen İran lideri, "Ortak yatırımların önündeki engelleri kaldıralım" çağrısı yaptı. Türkiye ile İran arasındaki ortak yatırımların önündeki en büyük engel olarak, ABD'nin Tahran'ı izole etme politikası görülüyor.

Ahmedinejad, terörizm konusunun da ele aldığı görüşmede bölge ülkeleriyle işbirliği istediklerini vurguladı. İran lideri, bölgedeki son gelişmelerin de aynı işbirliği havası içinde avantaja dönüştürülebileceğini ifade etti. İran Cumhurbaşkanı, Türk işadamlarının Tahran'a bu hafta yaptığı ziyaretten de memnun kaldıklarını belirtti.

İran Cumhurbaşkanı Ahmedinejad, Senegal'deki temaslarının ardından milletvekili seçimlerine katılmak üzere bu sabah Tahran'a hareket etti.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.