Iran'da oy verme süresi bitti

Iran'da oy verme süresi bitti
İran'daki milletvekili seçimlerinde oy verme işlemi tamamlandı. Seçim Merkezi, 5 kez uzatılan oy verme süresinin yerel saatle 23.00' te (TSİ 21.30) bittiğini açıkladı.

TAHRAN Sabah 08.00'de başlayan ve 18.00'de bitmesi planlanan oy verme süresi, ''yoğun katılım'' dolayısıyla 5 kez ertelenmişti.

Devlet televizyonunun canlı yayınına katılan İçişleri Bakanı Mustafa Purmuhammedi, seçimler sırasında bir iki küçük hadise dışında hiçbir ciddi güvenlik olayı yaşanmadığını söyledi.

Seçimlere katılımın, 4 yıl önceki meclis seçimlerine katılımdan yüksek olduğunu söyleyen Purmuhammedi, Tahran eyaleti seçim sonuçlarının 3 gün içerisinde belli olacağını, geri kalan şehirlerin seçim sonuçlarının yarın akşama kadar açıklanacağını bildirdi.

Purmuhammedi, kesin seçim sonuçlarının Nevruz Bayramı'ndan önce açıklanacağını belirtti. Hicri-Şemsi takvimini kullanan İran, yeni yıla 20 Mart Perşembe günü girecek.

Bu arada seçim nedeniyle Tahran'daki ilk ve orta dereceli okullar da bir gün tatil edildi.

AA

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.