ABD'li bakan bile "şaşkın"

ABD'li bakan bile "şaşkın"
ABD Dışişleri Eski Bakanı Albright: "Dehşete düştüm"

ABD Dışişleri Eski Bakanı Madeleine Albirght, AK Parti'ye karşı açılan kapatma davasının halkın iradesine karşı olduğunu ve "dehşete düştüğünü" söyledi. Yargıtay'ın kapatma davasının kendisi için "çok büyük bir sürpriz" olduğunu birkaç defa vurgulayan Albright, kapatma teşebbüsünün halkın iradesinin tersine gitmek olduğunu vurguladı. Şu an Milli Demokratik Enstitü Başkanı olan ABD'nin ilk kadın dışişleri bakanı Albright, ABD'den telekonferans marifetiyle Türk gazetecilerin sorularını cevapladı.

AK Parti'nin 22 Temmuz seçimlerinde büyük bir zafer kazandığına dikkat çeken Albright, seçim kampanyası sırasında Türkiye'de mükemmel bir demokratik mücadele olduğunu ve demokrasi ile İslam'ın birarada yaşabileceyeğini çok güzel gösterdiğini söyledi. AK Parti'nin laikliği aşındırdığına ilişkin herhangi bir karine olmadığını söyleyen Albright, tam tersine AK Parti'nin Türkiye'de mühim reformlara imza attığını söyledi. Albright, "Kaldı ki bu konular seçim kampanyasında yoğun olarak tartışıldı ve insanlar sandıklara gitmeden önce kararlarını verdi. Sonuçta bildiğiniz gibi insanların büyük bir kısmı bu partiye oy verdi." şeklinde konuştu.

Türkiye'de adli sürece müdahele etme gibi bir niyeti olmadığını birkaç defa vurgulayan Albright, savcının Cumhurbaşkanı Abdullah Gül ve Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ı siyaseten yasaklı getirmek istemesine ise, "İkisini de çok iyi tanıyorum. Bu iki insan kendilerini reformlara adadılar. Hukuka bağlı kaldılar. İnsanlar da oy verirken kime oy verdiklerini gayet iyi biliyorlardı" dedi.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.