O da hazmedemedi

O da hazmedemedi
ABD istihbaratının verdiği İran raporu, Bush'u tatmin etmedi.

ABD Başkanı George W. Bush, İran'ın nükleer programına ilişkin gizli rapora göre Tahran'ın tehlike olarak kalmaya devam ettiğini söyledi.

KENDİ RAPORUNA İNANMADI
ABD istihbarat birimlerince hazırlanan bir rapora göre İran, nükleer silah geliştirme konusunda artık daha az istekli. Gizli rapor hakkında bilgi veren bir Amerikalı yetkili, İran'ın, nükleer silah programını uluslararası baskılar sonucunda 2003 yılının sonbaharında durdurduğunu, ancak uranyum zenginleştirme programına devam ettiğini belirtti.

IRAK İŞGALİNDEKİ TAKTİĞİ UYGULUYOR
İran'a ilişkin bütün seçeneklerin masada olduğunu yineleyen Bush, "Bu raporu bir uyarı olarak görüyorum. Demek ki bir programları varmış ve durdurmuşlar. Uyarı olarak görmemim sebebiyse İran bu programına tekrar başlayabilir." dedi.

Uluslararası Atom Enerji Ajansı (UAEA) Başkanı Muhammed El Baradey, Amerikan istihbarat raporunun İran'ın nükleer programına yönelik krizi yatıştırmasını umduğunu söylemişti.

Sözkonusu raporu, İsrail Savunma Bakanı Ehud Barak da hazmedememişti.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.