Ahmedinejad: ABD'nin seçeneği yok
Devlet televizyonunun bildirdiğine göre, yeni İsveç Büyükelçisi'nin güven mektubunu kabul eden Ahmedinejad, burada yaptığı konuşmada nükleer programa değinerek, "İran'ın bu konuda bazı büyük güçlerin yasa dışı baskılarına yıllardır samimiyetle tahammül ettiğini" söyledi.
"ABD ve müttefiklerinin nükleer teknoloji konusunda İran'ın hakkını kabul etmeleri gerektiğini, bundan başka seçenekleri de olmadığını" ifade eden Ahmedinejad, "İran'ın, bu ülkelere ve güçlere kesinlikle ihtiyacı yok. Çünkü İran, dünyanın birçok ülkesiyle geniş ilişkilere sahip" dedi.
Devlet televizyonunun canlı yayınına katılan Dışişleri Bakanı Manuçehr Mutteki de Amerikan istihbaratının, İran'ın nükleer programına ilişkin raporunu değerlendirerek, raporun, "İran'ın nükleer programıyla ilgili bütün iddiaları çürüttüğünü" söyledi.
Raporda, "İran'ın nükleer faaliyetlerinde hiçbir sapma bulunmadığı ve İran'ın nükleer silah peşinde olmadığının açık bir şekilde belirtildiğini'' savunan Mutteki, "Bu açık ve net ifadeler, Amerikan yetkilileri için bir fırsattır. Ya bu fırsatı değerlendirirler, ya da yanlış siyasetlerine devam ederler'' diye konuştu.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.