Dalay Lama'dan tehdit
Yayınlanma:
Tibet'in ruhani lideri Dalay Lama, Cuma gününden beri süren şiddet olaylarının kontrolden çıkması halinde liderlikten ayrılacağını söyledi.
Hindistan'da sürgünde bulunan Tibet hükümetinin lideri Dalay Lama, Daramsala kentindeki bürosunda gazetecilere yaptığı açıklamada, olayların kontrolden çıkması durumunda kendisine ayrılmaktan başka seçenek olmadığını ifade etti.
Bağımsızlığın gündemde olmadığını belirterek, şiddetin kötü bir şey olduğunu kaydetti ve Tibet'te çinlilerlerle Tibetlilerin "yan yana" yaşamalarını istedi.
Tibet'in başkenti Lhasa'da 10 Mart'ta, 1959 yılında çin yönetimine karşı başkaldırının yıl dönümende barışçıl biçimde başlayan gösteriler, şiddet olaylarına dönüşmüştü.
Resmi rakamlara göre, ölü sayısının 16 olarak bildirildiği şiddet olaylarında sürgündeki Tibet hükümetine göre ölü sayısı 80'i geçti.
Dünya
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.