Zebari: Irak iyiye gitmiyor

Zebari: Irak iyiye gitmiyor
Irak Dışişleri Bakanı Hoşyar Zebari, ABD öncülüğündeki işgalin başlamasından bu yana geçen beş yıl içinde Irak toplumunda bölünmenin iyice derinleştiğini söyledi.

Zebari, bu beş yılın umut ve beklentilerle dolu olduğunu, Irak toplumunun bir dönüşüm içerisine girdiğini ve artık bir dönüm noktasına geldiğini belirtti.

Bununla birlikte bu dönemin gözyaşı ve kan da getirdiğini ifade eden Zebari, iç savaştan kaçınılabildiğini, özellikle mezhep savaşının çıkmamasının bir başarı olduğunu kaydetti. Zebari, "Ancak yabancı güçler aniden çekilirse, sonuç felaket olur" diye konuştu.

Seçim sürecindeki ABD'de aday adayları arasında yapılan tartışmalardan birini de Irak'tan çekilme konusu oluşturuyor.


(AA)

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.