Katliam bilançosuna övgüler
ABD Başkanı George W. Bush, Irak'ın işgalinin 5. yıl dönümü'nde bugün Amerikan Savunma Bakanlığı (Pentagon)'da bir konuşma yapacak.
Amerikan Başkanı, çok sayıda kişinin hayatına mal olmasına karşın, savaşın gereği konusunda şüphesi olmadığını söyleyecek. Bush yine, 'Terörle Savaş' olarak adlandırdığı mücadelede zafer sözü verecek. George Bush'un konuşması sırasında vurgulayacağı nokta, Irak'taki başarıların inkar edilemeyeceği olacak.
Bush, ülkesinde savaşı eleştirenlerin artık ABD'nin Irak'ta kaybettiğini söyleyemediklerini, o nedenle de savaşın yüksek maliyetinden bahsettiklerini belirtecek. Amerikan Başkanı, Irak'tan çekilmenin, İran'a cesaret vereceğini, El Kaide'ye de önemli maddi olanaklar sağlayacağını vurgulayacak.
El Kaide'nin, elde edeceği gelirle, ABD'ye saldırmak için kitle imha silahları arayışına gireceğini söyleyecek olan Bush, Irak'ta Usame Bin Ladin'e karşı ilk Arap İsyanı'nın görüldüğünü, bu önemli gelişmenin de göz ardı edilemeyeceğini aktaracak.
IRAK'TA 5 YILIN BİLANçOSU
Irak'ta 5 yılda yaklaşık 1 milyon Iraklı hayatını kaybederken, resmi rakamlara göre 4 bin de Amerikan askeri öldü. İşgal nedeniyle milyonlarca insan Suriye, ürdün gibi komşu ülkelerde mülteci durumuna düştü.
Savaşın Amerikalı vergi mükelleflerine yaklaşık 500 milyar dolara mal olduğu, bu rakamın daha da artacağı belirtiliyor. ABD'nin Irak'ta halen yaklaşık 158 bin askeri var. Bu sayının yaza kadar 140 bin civarına düşmesi bekleniyor.
Irak'taki hedeflerin bombalanmasına 19 Mart 2003'te başlamıştı. Bağdat'a ilk füzeler ise, 20 Mart'ta düşmüştü.
Savaşın yıldönümü vesilesiyle, ABD'de çok sayıda protesto gösterisi düzenlenmesi bekleniyor.
(habervaktim – Cihan)
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.