'Terör İslam'ın değil Batı'nın işi'
İngiltere'nin önde gelen gazetelerinden The Independent, Irak Savaşı'nın beşinci yıldönümünde Batı'nın İslam dünyasını işgalini konu alan bir makale yayınladı. Gazetenin Ortadoğu Robert Fisk imzalı makalede, Irak ve Afganistan işgalleri "Niçin oralara gittik. Petrol için mi? Demokrasi için mi? Yoksa İsrail için mi? Ya da kitle imha silahları veya İslam korkusu mu bizi oralara götürdü" sözleriyle sorgulanıyor.
BUSH VE BLAIR GERçEKLERİ SöYLEMEDİ
Robert Fisk, "Tarihten aldığımız tek ders, tarihten ders alamadığımızdır" başlıklı makalesinde, 'küçük insanlar' dediği savaşın mimarlarını halkı kandırmakla suçluyor. İngiltere Başbakanı Churchil'in 2. Dünya Savaşı'nda halka kötü haberleri de duyurduğunu hatırlatan Fisk, "Neden, Blair ya da Bush, Irak'tan gelen haberlerin çok kötü olduğunu söylemedi?" sorusunu soruyor. Robert Fisk, Irak'ı işgal eden hiçbir Batılı liderin savaş tecrübesi bulunmadığını hatırlatarak, "En berbat ironilerden biri de Amerikan devlet adamlarından kana en çok susamış olan Bush, Cheney, Rumsefeld ve Wolfowitz'in hiçbir zaman öfkeyle ateşlenen bir silah sesi duymamış olmaları, fırsatları varken ülkeleri için savaşmamış olmalarıdır" ifadelerini kullanıyor.
TARİHTEN DERS ALMADIK
Batılı liderlerin tarihten ders almadığını ve savaşın sonuçlarını da hesaplayamadığını vurgulayan Fisk, şöyle devam ediyor: "İngilizleri Filistin ve Aden'den sürdüler. Fransızları Cezayir'den, Rusları Afganistan'dan, Amerikalıları Somali ve Beyrut'tan, İsraillileri de Lübnan'dan attılar. Tarihten aldığımız tek ders, tarihten ders alamadığımızdır."
HAçLI ASKERLERİNDEN DAHA FAZLA ASKER
İslam topraklarındaki Batılı asker sayısının Haçlı Seferleri sırasındakine kıyasla 22 kat daha fazla olduğunu vurgulayan Robert Fisk, "Ordularımızı İslam topraklarına sevk ettik. Bunu yalnızca, Irak hakkındaki yanlış istihbaratları efendilerimizce unutulan İsrail'in teşvikiyle yaptık. Bir yandan da öldürülen yüz binlerce Iraklı için timsah gözyaşları döktük. Ne yaptığımızı sorgulamamız gerek. Niçin oralara gittik. Petrol için mi? Demokrasi için mi? Yoksa İsrail için mi? Ya da kitle imha silahları veya İslam korkusu mu bizi oralara götürdü?" diye devam ediyor.
İSLAM İLE DEĞİL, BİZLE TERöR ARASINDA BİR BAĞ VAR
Yazısının sonunda, 'tatsız' bir tahminde bulunan Fisk, "Irak'ı şüphesiz kaybettiğimiz gibi Afganistan'ı da kaybediyoruz. Pakistan'ı da kaybedeceğiz. Oralardaki askeri varlığımız, kibrimiz, tarihten ders almamada ısrar etmemiz ve İslam terörümüz -evet bizim İslam terörümüz- bizi uçuruma sürüklüyor. Müslümanları kendi başlarına bırakmayı öğrenmedikçe Ortadoğu'da yaşadığımız felaket daha da büyüyecek" diyor ve ekliyor: "İslam'la terör arasında bir bağ yoktur. Ama bizim Müslüman topraklarını işgal etmemizle terör arasında bir bağ vardır. Bu çok zor denklem değil. Dolayısıyla anlayabilmek için de, soruşturma başlatılmasına ihtiyacımız yok."
HABERVAKTİM'İN İLGİLİ HABERİ
Fisk İngiliz ajanı mı?
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.