Afgan bakan, ülkesine daha fazla Türk okulu istedi

Afgan bakan, ülkesine daha fazla Türk okulu istedi
Afganistan Dışişleri Bakanı Dr. Rengin Dadfar Spanta, ülkesinde daha fazla Türk okulu açılmasını istedi.

ANKARA Afganistan Dışişleri Bakanı Dr. Rengin Dadfar Spanta, ülkesinde daha fazla Türk okulu açılmasını istedi.

Dışişleri Bakanı Ali Babacan ile görüşen Afgan bakan, görüşmenin ardından düzenlenen ortak basın toplantısında, gerek Afganistan Cumhurbaşkanı Karzai, gerekse kendisinini, ülkelerine daha fazla Türk okulu açılmasını talep ettiklerini dile getirdi. Bakan Spanta, 28 yıldır savaştan etkilenen bir ülke olduklarına dikkat çekerek, en büyük kayıplarının eğitim eksikliği olduğunu vurguladı. Afgan Bakan, konu hakkında şunları söyledi: "Sayın Cumhurbaşkanımız Karzai, her görüşmesinde Türk makamları nezdinde, bu okulların sayısını çoğaltın, yeni okullar tahsis edin talebinde bulunmuşlar. Burada bir kez daha belirtmek istiyorum ki bu Türk okullarındaki Afgan öğrenciler, öğrenci olimpiyatlarında hep altın madalya kazandılar. Siz de biliyorsunuz herhalde. Bundan da çok gurur duyuyoruz. Bu okulların sayısının çoğaltılmasını rica ediyoruz. Bu okulların sorumluluğunu taşıyan arkadaşlar nezdinde ben kendim geçen hafta girişimde bulundum. çok teşekkür ediyorum, onların yaptığı bu faaliyetlerden dolayı."

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.