ABD İsrail karşı karşıya
ABD istihbaratının İran’ın nükleer silah yapımını 2003 yılında durdurduğuna ilişkin raporundan sonra Amerika ve İsrail karşı karşıya geldi. Amerikan istihbaratının İran’la ilgili raporunun gerçeği yansıtmadığını belirten İsrail Savunma Bakanı Ehud Barak, İsrailli diplomatların Amerikan istihbaratına karşı diplomatik kampanya başlatacağını söyledi.
BARAK: ABD RAPORU YANLIŞ
Amerikan raporunun yanlış olduğunu iddia eden Barak, İsrail’in İran’a yeni yaptırımlar uygulanması için çaba harcayacağını belirtirken, İsrail Dışişleri Bakanı Tzipi Livni de, İran’ın nükleer silah elde etme konusunda kararlı olduğunu iddia etti.
ÇİN VE RUSYA'NIN ELİ GÜÇLENDİ
Amerika istihbaratının İran ile ilgili raporuna içerleyen İsrail, Rusya ve Çin’in İran’a karşı olan isteksiz tutumunu güçlenmesinden endişe ediyor. Ancak, İsrail’in Çin ve Rusya’yı nasıl ikna edeceği ise bir başka muamma. Zira, Çin’in Birleşmiş Milletler’deki Temsilcisi Wang Guangya’nın İran’a yeni yaptırımlar uygulanmasının gereksiz olduğu şeklindeki açıklaması da İsrail’in işini zorlaştırıyor. İran’a yaptırım uygulanmasına başından beri isteksiz olan Çin ve Rusya’nın Amerika’nın istihbarat raporundan sonra bu konuda ABD ve Avrupa’nın karşısına daha güçlü argümanlarla çıkacak.
Öte yandan ABD’nin İran’la ilgili olumlu raporuna İsrail sert tepki gösterdi. İsrail Savunma Bakanı Ehud Barak, ABD raporunun gerçeği yansıtmadığını söylerken, İran’a karşı en sert yaptırımların uygulanmasını istedi. Barak, bu konuda diplomatik olarak ellerinden geleni de yapacağını kaydederek, “Biz bir istihbarat raporuna dayanarak yerimizde oturamayız” dedi.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.