Mısır da nükleer oluyor
2017’DE FAALİYETE GEÇECEK
Ortadoğu’nun en fazla nüfusa sahip Arap ülkesi olan Mısır, Rusya ile nükleer işbirliğine gidiyor. Rusya’ya gidecek olan Devlet Başkanı Hüsnü Mübarek, bu ülkeyle nükleer işbirliği anlaşması imzalayacak. Geçtiğimiz hafta Kahire’ye gelen bir Rus delegasyonu ile Mısırlı yetkililer arasındaki ön görüşmeler, olumlu şekilde sonuçlanmıştı. Rusya tarafından inşa edilecek olan nükleer reaktörün 2017’de faaliyete geçmesi amaçlanıyor.
AMERİKA KARŞI ÇIKIYOR
Geçtiğimiz Ekim ayında Mısır’ın nükleer enerji projesi için işbirliği aradığını açıklayan Mısır, şimdiye kadar Rusya’dan olumlu yanıt aldı. 1.8 milyar Dolarlık bir yatırım olacağı tahmin edilen nükleer projeyi üstlenecek olan Rusya, daha önce İran’ın Buşehr’deki nükleer tesislerine nükleer yakıt sağlıyor. Rusya, geçtiğimiz günlerde Rusya ile de nükleer işbirliği anlaşması imzalamıştı.
Bu arada, Moskova’da Devlet Başkanı Putin ve 7 Mayıs’ta görevi devralacak olan Dmitri Medvedev ile görüşecek olan Mübarek’in Rusya ile nükleer işbirliğine Washington karşı çıkıyor.
(habervaktim – Dış Haberler)
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.