Mısır da nükleer oluyor

Mısır da nükleer oluyor
İran ve Bulgaristan ile nükleer işbirliğine giden Rusya, şimdi de Mısır'da nükleer reaktör inşa etmek için bu ülkeyle işbirliğine gidiyor.

2017’DE FAALİYETE GEÇECEK
Ortadoğu’nun en fazla nüfusa sahip Arap ülkesi olan Mısır, Rusya ile nükleer işbirliğine gidiyor. Rusya’ya gidecek olan Devlet Başkanı Hüsnü Mübarek, bu ülkeyle nükleer işbirliği anlaşması imzalayacak. Geçtiğimiz hafta Kahire’ye gelen bir Rus delegasyonu ile Mısırlı yetkililer arasındaki ön görüşmeler, olumlu şekilde sonuçlanmıştı. Rusya tarafından inşa edilecek olan nükleer reaktörün 2017’de faaliyete geçmesi amaçlanıyor.

AMERİKA KARŞI ÇIKIYOR
Geçtiğimiz Ekim ayında Mısır’ın nükleer enerji projesi için işbirliği aradığını açıklayan Mısır, şimdiye kadar Rusya’dan olumlu yanıt aldı. 1.8 milyar Dolarlık bir yatırım olacağı tahmin edilen nükleer projeyi üstlenecek olan Rusya, daha önce İran’ın Buşehr’deki nükleer tesislerine nükleer yakıt sağlıyor. Rusya, geçtiğimiz günlerde Rusya ile de nükleer işbirliği anlaşması imzalamıştı.

Bu arada, Moskova’da Devlet Başkanı Putin ve 7 Mayıs’ta görevi devralacak olan Dmitri Medvedev ile görüşecek olan Mübarek’in Rusya ile nükleer işbirliğine Washington karşı çıkıyor.

(habervaktim – Dış Haberler)

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.