İran Şanghay İşbirliği Örgütü'ne resmen başvurdu

İran Şanghay İşbirliği Örgütü'ne resmen başvurdu
İran Şanghay İşbirliği Örgütü'ne (ŞİÖ) tam üyelik için başvuruda bulundu. İran ŞİÖ toplantılarına gözlemci statüsünde katılıyor.

Tacikistan'ın başkenti Duşanbe'de bulunan İran Dışişleri Bakanı Manuçehr Mutteki, ülkesinin Şİö tam üyeliği için örgüt sekreterliğine resmi başvuru yaptığını bildirdi. Tacikistan Cumhurbaşkanı İmamali Rahman ile görüşmesi sonrası gazetecilere açıklama yapan Mutteki, "Biz Şİö'nün tam üyesi olmak istiyoruz ve Tacikistan da İran'ın Şİö üyeliğini destekliyor" diye konuştu.

İran Dışişleri Bakanı Mutteki, Afganistan Dışişleri Bakanı Rengin Spanta ile birlikte bugün Duşanbe'de üç ülkenin devlet başkanlarının katılacağı zirvenin hazırlık çalışmaları için bulunuyor.

Şİö 1996 yılında Rusya, çin, Tacikistan, Kırgızistan ve Kazakistan tarafında kuruldu. 2001 yılında özbekistan'ın da katılması ile üye sayısı altıya yükseldi. İran, Pakistan, Hindistan ve Moğolistan ise örgüte gözlemci olarak katılıyor.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.